به تولید روزانه ۱۰ میلیون ماسک نیاز داریم
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد حسین قربانی با اشاره به کمبودهای اقلام بهداشتی پیشگیری از ابتلا به کرونا گفت: علی‌رغم همه تلاش‌ها برای تولید ماسک و اقلام بهداشتی، حجم تولیدات کفاف تمامی نیازها و انتظارات مردم را نمی‌دهد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: کمبودهای اقلام بهداشتی در مراکز درمانی تا حد زیادی برطرف شده است، تولیدات ماسک و اقلام ضروری را در درجه اول به سمت مراکز درمانی دولتی سوق دادیم، بنابراین در حال حاضر تا حد زیادی کمبودهای این حوزه‌ها را بر طرف شده است.

وی افزود: امکان برطرف کردن تمامی نیازهای مردم به اقلام بهداشتی وجود ندارد، هیچ کشوری در جهان نتوانست به صورت کامل کمبودهای ماسک و اقلام بهداشتی را در شرایط بحرانی شیوع کرونا بر طرف کند، مردم باید مصرف ماسک خود را مدیریت کرده و در شرایط ضروری از ماسک‌های خانگی و پارچه‌ای قابل شستشو استفاده کنند. از طرفی برای تردد در محیط‌های باز و خلوت نیازی به استفاده از ماسک نیست و اگر هم استفاده می‌کنند حتما نباید ماسک N95 باشد

به گزارش خبرگزاری خانه ملت قربانی در پایان گفت: بر طرف کردن تمامی نیازهای مردم به تولید روزانه 10 میلیون ماسک نیاز دارد، امکان تولید این حجم از ماسک وجود ندارد و مردم هم باید این موضوع را بپذیرند. تمامی کشورهای دنیا نیز با چنینی شرایطی مواجه هستند. امیدوارم با تلاش شبانه‌روزی نیروهای خدمت‌گزار کشور و همکاری مردم هر چه سریع‌تر شاهد خروج از این بحران باشیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.