اگر یک ماه با قدرت عمل کنیم می‌توانیم ویروس کرونا را زمین‌گیر کنیم
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، جلسه علنی مجلس شورای اسلامی بعد از یک دوره وقفه به دلیل شیوع ویروس کرونا، و با پایان یافتن غربالگری نمایندگان توسط بسیج جامعه پزشکی کشور، امروز، نوزدهم فرودین ماه برگزار شد.

باتوجه به این که بنا بر توصیه ستاد ملی مبارزه با کرونا برای جلوگیری از اشاعه ویروس کرونا، جلسات علنی مجلس شورای اسلامی تشکیل نمی‌شد، بسیج جامعه پزشکی کشور ضمن رایزنی با مسئولان امر در نظر گرفت تا با استفاده از آزمایشگاه بیولوژیکی سیار خود که در روزهای گذشته رونمایی شد، به غربالگری 270 نماینده مجلس و دیگر کارکنان پارلمان بپردازد.

نتیجه چنین اقدامی، انجام تست ها و آزمایشات فشرده با حضور پزشکان و نیروهای بسیج جامعه پزشکی در ساختمان مجلس و در نهایت ارائه لیستی از نمونه های مثبت و منفی بیماری کووید 19 به ساختمان اداری پارلمان بود.

بنابراین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی امروز درحالی بعد از بیش از یک ماه دوباره تشکیل شد که نمایندگان و سایر کارکنان آن توسط آزمایشگاه بیولوژیک سیار بسیج جامعه پزشکی کشور غربالگری شده اند و خوشبختانه نسبت به این حضور حداکثری جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

در جلسه امروز لایحه کمک به ساماندهی پسماندهای عادی با اولویت استان های ساحلی و کلان شهرها با مشارکت بخش غیردولتی، طرح اصلاح مواد ۱ و ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروههای سیاسی و گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از روند اجرای برجام در دستور کار قرار دارد.

ادامه بررسی جزییات لایحه مالیات بر ارزش افزوده و بررسی گزارشی از وضعیت کرونا در کشور با حضور وزرای بهداشت و درمان و کشور، رییس سازمان برنامه و بودجه و سرپرست مرکز پژوهش‌ها نیز دیگر دستور کار جلسه امروز مجلس است.

آخرین جلسه علنی مجلس پنجم اسفند ماه برگزار شده بود و بعد از آن به درخواست ستاد مقابله با کرونا و در راستای جلوگیری از شیوع این بیماری، مجلس جلسه علنی نداشت. البته در این مدت مجلس سه جلسه مجازی برگزار کرده بود.

مسعود پزشکیان نایب رییس مجلس در ابتدای جلسه علنی صبح امروز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ما امروز راجع به موضوعی که کشور و کل جهان را درگیر کرده یعنی کرونا صحبت خواهیم کرد و در همین راستا از وزرای کشور و بهداشت و معاون رییس جمهور دعوت شده که حضور داشته باشند و گزارشی از وضعیت این بیماری، شرایط اقتصادی و اتفاقاتی که در منطقه افتاده ارائه کنند و بعد از صحبت آنها نیز ما جمع‌بندی‌ای را خواهیم داشت.

وی افزود: باید از زحمات همه عزیزان، مردم، صداوسیما، دولت، سپاه، بسیج، ارتش و نیروی انتظامی در مبارزه با این ویروس قدردانی کرد. صداوسیما نیز با تمام تلاش در این باره اطلاع‌رسانی کرد.

پزشکیان که در غیاب لاریجانی اداره جلسه را برعهده دارد، در پایان گفت: آنچه مهم است این است که اگر یک ماه با قدرت عمل کنیم می‌توانیم ویروس را زمین‌گیر کنیم و با مشارکت همه مردم و به صورت عالمانه و دست به دست هم از بحران عبور کنیم.

مسعود پزشکیان پس از اتمام سخنانش از وزرای کشور و بهداشت و رییس سازمان برنامه و بودجه خواست که گزارش خود را ارائه کنند، اما لحظاتی بعد گفت که آنها هنوز در جلسه مجلس حاضر نشدند.

نایب رییس مجلس از این موضوع انتقاد کرد و گفت که دولت موضوع را جدی نگرفته است. قرار بود ساعت ۹ در جلسه حضور داشته باشند. جاده‌ها هم که خلوت است و ترافیکی نبوده است.

علی لاریجانی رییس مجلس، چند روزی است که به کرونا مبتلا شده و در قرنطینه به سر می برد. ایسنا

پایان پیام/

2 نظر

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.