ویروس کرونا از طریق خون انتقال پیدا نمی‌کند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، بشیر حاجی بیگی درباره وضعیت خون در سیستم درمانی کشور گفت: در اسفند ماه به طور متوسط 35 درصد کاهش مراجعه کننده و اهداکننده خون در کشور داشته‌ایم که این میزان در استان‌های البرز، تهران، ایلام، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی به 40 درصد نیز رسیده است.

وی با دعوت از مردم به اهدای خون گفت: در همه مراکز اهدای خون کشور تمامی دستورالعمل‌های لازم رعایت می‌شود اهدای خون در مراکز این سازمان در محیطی کاملا استریل انجام می‌شود، ضمن اینکه ویروس کرونا از طریق خون انتقال پیدا نمی کند و هیچ خطری سلامت اهداکنندگان را تهدید نمی‌کند، اگر فردی دارای علایم سرماخوردگی باشد از اهدای خون معاف شده و این فرد می‌تواند پس از یک ماه مجدداً به مراکز اهدای خون مراجعه کند.

سخنگوی سازمان انتقال خون با اشاره به ابلاغ دستورالعمل‌های مربوط به کرونا به همه مراکز انتقال خون سراسر کشور گفت: اهدای خون کار ضروری است و باید نیاز بیماران خاص مانند تالاسمی را به خون تأمین کنیم. در برخی از استان‌ها مانند کرمان، گیلان، تهران، هرمزگان، بوشهر و سیستان و بلوچستان بیماران تالاسمی نیاز به خون بیشتری دارند و باید خون آنها تأمین شود. 

به گزارش فارس حاجی بیگی در پایان اضافه کرد: اکنون میزان ذخایر خون در شرایط مطلوبی است، تلاش می‌شود کمبود خون در مراکز درمانی نداشته باشیم، انتقال ویروس کرونا از طریق خون صورت نمی‌گیرد، این موضوع ربطی به اهدای خون ندارد و افراد هنگام اهدای خون مشاوره می‌شوند، ضمن اینکه مردان در طول سال می‌توانند 4 بار و زنان 3 بار خون خود را اهدا کنند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.