در شرایط بحران کرونا اقتصاد داروخانه‌ها به شدت تحت تاثیر قرار گرفته است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علی فاطمی درباره مشکلات فعلی  داروخانه ها در وضعیت کرونایی گفت: در شرایطی که افراد شاغل در داروخانه ها به دلیل مراجعه مردم و بیماران، در معرض خطر ابتلا به کرونا هستند، آن ها ارائه خدمات خود را متوقف نکرده اند.

رئیس انجمن داروسازان ایران ادامه داد: با توجه به تعطیلی بسیاری از مطب‌های پزشکان و برخی درمانگاه ها، اقتصاد داروخانه‌ها به شدت تحت تاثیر قرار گرفته، چرا که مراجعه مردم به داروخانه‌ها وابسته به نسخه مطب‌های پزشکی است. اما الزام دولت و مسئولیت پذیری اخلاقی داروسازان، سبب شده که تمامی داروخانه‌های کشور برای خدمت رسانی به مردم باز باشند و این مسئله فشار زیادی به داروخانه‌ها تحمیل می‌کند.

وی افزود: در شرایط امروزی، می‌بینیم هر موسسه‌ای که عملا گردش اقتصادی آن متوقف شده، کارمندان خود را تعدیل می‌کند، اما تعدیل نیروی انسانی در سطح داروخانه‌ها اتفاق نیافته است. اما همانطور که در شرایط فعلی داروسازان در خط مقدم ارائه خدمات به مردم هستند و تقاضای کشوری بر این است که داروخانه‌ها و داروسازان این روند را همچون همه‌ جای دنیا ادامه دهند، در مقابل هم انتظاراتی از مسئولین محترم برای حمایت از قشر داروساز و داروخانه‌ها داریم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان فاطمی در پایان گفت: اولین انتظار، حمایت معنوی است. می‌بینیم که در کشور‌های اروپایی، جزء اولین قشر‌هایی که از آن‌ها تقدیر و تشکر می‌شود، قشر داروساز است. اما متاسفانه شاهد هستیم در کشورمان، داروسازان و داروخانه‌ها بی دفاع و بی سپر در حال خدمت رسانی به مردم هستند، درخواست بعدی، استمهال بدهی داروخانه‌ها به شرکت‌های دارویی است که باید به شدت مورد توجه قرار گیرد و در آینده هم مباحث مالیاتی و چک‌های داروخانه‌ها مطرح است؛ چراکه باز بودن داروخانه‌ها زمینه ساز دریافت مالیات از داروخانه‌ها می‌شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.