الزام به درج خوداظهاری تولیدکنندگان ماسک واحدهای غیر صنعتی در پورتال imed.ir
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، جمال تولی اعلام کرد: تولیدکنندگان ماسک در واحدهای غیرصنعتی، ملزم به درج خوداظهاری واحد مربوطه در پورتال اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی به آدرس www.imed.ir در قسمت ویژه ها در بخش ثبت خوداظهاری واحدهای غیرصنعتی تولید کننده ماسک بوده و پس از استعلام نتیجه می توانند نسبت به توزیع این محصولات به مراکز غیردرمانی و دارخانه ها جهت عرضه اقدام نمایند.
 
متن اطلاعیه اداره نظارت بر تولید و کنترل کیفی تجهیزات پزشکی به شرح زیر است:
 
بدین وسیله به اطلاع کلیه واحدهای غیرصنعتی "واحدهای صنفی و گروه های جهادی" متقاضی تولید ماسک می رساند، تولیدکنندگان ماسک در واحدهای غیرصنعتی ملزم به درج خود اظهاری واحد مربوطه در پورتال اداره کل تجهیزات پزشکی به آدرس www.imed.ir در قسمت "ثبت خوداظهاری واحدهای غیر صنعتی تولید کننده ماسک" بوده و پس از مشاهده نتیجه درج خوداظهاری در استعلام سایت اداره کل در آدرس فوق الذکر می توانند نسبت به توزیع این محصولات به مراکز غیردرمانی و داروخانه ها جهت عرضه به شهروندان اقدام نمایند.
 
همچنین تولیدکنندگان مذکور ملزم به رعایت موارد ذیل می باشند:
 
1_ نوع پارچه: صددرصد پنبه یا متقال بدون پرز
 
ابعاد: 19*10 سانتیمتر با سه عدد چین در عرض
 
سایر مشخصات: ماسک باید دو لایه باشد و لایه وسط جای قرار گرفتن فیلتر تعبیه شده باشد که در صورت لزوم مورد استفاده قرار گیرد.
 
۲_ نوع پارچه: پارچه نبافته ( SMS-SMS-SMS) با گرماژ ۲۵
 
ابعاد: 19*10 سانتیمتر با سه عدد چین در عرض
 
سایر مشخصات: ماسک می بایست سه لایه بوده و تعبیه فیلتر در این ماسک نیاز نمی باشد.
 
توجه: تولید کننده می بایست نحوه استفاده از ماسک را به صورت بروشور داخل بسته بندی قرار دهد. و در آن قید گردد که به منظور اطمینان از سلامت محصول، مصرف کننده، ماسک پارچه ای "ردیف ۱" را قبل از استفاده ابتدا با مواد شوینده شست و شو داده و سپس با اتو خشک نماید.
 
این نوع ماسک ها حدود 4 ساعت قابلیت استفاده دارد و جهت استفاده مجدد از ماسک ذکر شده در ردیف ۱ می بایست مجدداً آن را شست و شو داده و پس از خشک کردن، استفاده گردد.
 
در صورتی که واحد صنفی یا جهادی تمایل به طراحی غیر از مدل مذکور را دارد می تواند از مدل های فنجانی یا کیسه ای "منقار اردکی" نیز استفاده نماید.
 
یادآور می گردد مسئولیت صحت مندرجات در خوداظهاری بر عهده واحد مربوطه بود و اظهار خلاف پیگرد قانونی داشته و خوداظهاری مذکور به منزله مجوز فروش به بیمارستانها، مراکز درمانی و موسسات پزشکی نمی باشد. وب‌دا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.