کیفیت فعالیت‌های دانشگاه مجازی علوم پزشکی همانند کلاس‌های حضوری است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سید ناصر استاد با اشاره به تمهیدات لازم  برای آموزش مجازی گفت: دانشگاه مجازی علوم پزشکی یکی از کامل‌ترین و کاربرپسند‌ترین سیستم‌های مدیریت یادگیری الکترونیکی را که به آن LMS گفته می‌شود، طراحی کرده است. این LMS که نوید نام دارد با بررسی بیش از ۴۰ LMS در دنیا توسط یک تیم متخصص طراحی و برنامه‌نویسی شده است.

رئیس دانشگاه مجازی علوم پزشکی ادامه داد: این دانشگاه سامانه نوید را به رایگان برای ۷۰ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی کشور راه اندازی کرده است. همچنین این دانشگاه به همه دانشکده‌های علوم پزشکی کشور کمک کرده تا اطلاعات دانشجویان، استادان و دروس خود را از سیستم‌های مدیریت آموزش به نوید منتقل کرده و در دسترس دانشجویان و استادان قرار دهند. 

وی افزود: این دانشگاه زیر ساخت‌های سخت افزاری مورد نیاز را تامین کرده است. به طوری که هم اکنون ۱۸ سرور به طور اختصاصی سامانه‌های نوید را ارائه می‌کنند. اینترنت مصرفی این سامانه‌ها هم اکنون بیش از ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه است. این دانشگاه همچنین یک سیستم پشتیبانی منظم طراحی کرده است که با ادمین نوید در هر یک از دانشگاه‌های کشور در ارتباط مستقیم است.

استاد با اشاره به تعداد دانشجویانی که از سایت دانشگاه استفاده می‌کنند گفت: هم اکنون بیش از ۱۶۰ هزار دانشجو در دانشگاه های علوم پزشکی کشور از این سامانه‌های استفاده می‌کنند و ۵۵ هزار نفر از آنان با تعریف یادگیری الکترونیکی که محور آن تعامل با استاد است، فعال هستند. همچنین بیش از ۲۰ هزار استاد و نزدیک به ۳۰ هزار درس در این سامانه‌ها تعریف شده است.

رئیس دانشگاه مجازی علوم پزشکی تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۳۰ هزار درس در نوید تعریف شده است که نزدیک به ۱۲ هزار از آنان به طور کامل به صورت مجازی در حال ارائه است. این آمار، آمار کمی فعالیت‌ها است. خوشبختانه بسیاری از دانشگاه‌ها اقدامات بسیار خوبی برای ارزشیابی کیفیت این فعالیت‌ها انجام داده و همانند دروس حضوری کیفیت ارائه دروس مجازی را نیز بررسی می‌کنند، در مدت دو ماه گذشته دانشگاه‌ها بیش از ۱۱۰ هزار محتوای الکترونیکی روی نوید بارگذاری کرده‌اند که به طور روزانه در حال افزایش است و در تاریخ آموزش مجازی کشور بی‌نظیر است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان وی در پایان اضافه کرد: نوید هر دانشگاه اختصاصی همان دانشگاه است و تنها با اجازه مدیریت آموزشی همان دانشگاه می‌توان وارد آن شد. اما دانشگاه علوم پزشکی مجازی یک پلتفرم استاندارد موکس با عنوان آرمان ارائه کرده است و ده‌ها عنوان درس مجازی را روی آن ارائه می‌دهد. تاکنون ده‌ها هزار دانشجو به این سامانه مراجعه کرده و دروس مورد علاقه خود را مطالعه کرده اند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.