مراجعه بیش از ۲۲ هزار نفر به مراکز انتقال خون تهران
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمدرضا مهدی زاده گفت: از ابتدای سال ۹۹ تا به امروز تعداد ۲۷ هزار و ۷۶۹ نفر جهت اهدای خون به مراکز انتقال خون سراسر استان تهران مراجعه کردند، از این تعداد ۲۲ هزار و ۳۰۶ نفر موفق به انجام این کار خیر و خداپسندانه در سطح استان تهران شدند.

مدیرکل انتقال خون استان تهران ادامه داد: همچنین از ابتدای سال ۹۹ تا به این لحظه تعداد ۸۲۶ نفر اقدام به اهدای پلاکت کردند. با توجه به عمر کوتاه پلاکت، از مردم درخواست داریم که در اهدای خون و به خصوص پلاکت، مشارکت بیشتری در این خصوص داشته باشند، میزان ذخایر انواع گروه های خونی نسبت به شرایط شیوع بیماری کرونا و ماه رمضان خوب است و به طور کلی در نیمه اول ماه رمضان همیشه ما با کاهش میزان مراجعه کننده به مراکز انتقال خون شاهد هستیم.

وی افزود: در حال حاضر عمل های جراحی غیر اورژانسی در مراکز درمانی انجام نمی‌شود اما به محض شروع عمل جراحی غیرضروری در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، میزان درخواست خون و فرآورده‌های خونی به مقدار قابل توجهی بالا می رود که برای رفع هرگونه مشکل باید شهروندان تهرانی مشارکت بیشتری در امر خیر اهدای خون داشته باشند .

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان مهدی‌زاده در پایان گفت: در سال ۹۹ تا به امروز تعداد ۱۰ هزار و ۳۶۹ نفر از اهداکنندگان خون جزو افراد مستمر و ۷ هزار و ۶۷۰ نفر جز افراد با سابقه در امر اهدای خون بودند، همچنین تعداد ۴۴۹۷ خانم در این مدت با مراجعه به مراکز انتقال خون اقدام به اهدای خون کرده اند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.