اتحادیه اروپا به دنبال دسترسی همگانی به واکسن کرونا
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، اتحادیه اروپا هم‌زمان درگیر ایجاد صندوقی برای کمک به اقتصادهای در حال ورشکستگی کشورهای عضو خود است.

اتحادیه اروپا روز دوشنبه آینده "چهارم مه" با دیگر کشورهای جهان برای تهیه واکسن کرونا نشستی ویدیویی برگذار می‌کند.

این اتحادیه قصد دارد هفت و نیم میلیارد یورو برای تلاش جمعی در راستای پیکار با کرونا جمع‌آوری کند. طرح تامین مالی واکسن کرونا در همکاری با سایر کشورها از اورزولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپاست.

وی در یک مصاحبه اختصاصی درباره این طرح گفت: ما باید در سطح جهانی برای تهیه واکسن کرونا تلاش کنیم. ما این کار را با همکاری مشترک شروع کردیم و حالا باید به فکر منابع مالی آن باشیم. 

اورزولا فون درلاین ادامه داد: در صورت به ثمر رسیدن پژوهش‌ها باید بتوان این واکسن را به بهایی عادلانه و در حجمی بزرگ در اختیار تمامی مردم جهان قرار داد. برای این کار به منابع کلان مالی نیاز هست و در حال حاضر باید روی جمع‌آوری آن کار کرد.

به گفته رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا تامین هفت و نیم میلیارد یورو برای این هدف تازه ابتدای کار است و در ادامه باید منابع بیشتری تهیه کرد، فهرست نهادها و انجمن‌هایی که کمک مالی می‌کنند طولانی است از جمله سازمان جهانی بهداشت، خیریه ملیندا ـ بیل گیتس و خیریه Welcome-Trust که مرکز آن در لندن است.

این طرح هم‌چنین از سوی بسیاری کشورهای جهان مورد حمایت قرار گرفته است.

طرح گردآوری منابع مالی برای تهیه واکسنی که بتواند در دسترس عموم قرار گیرد در حالی از سوی رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا مطرح می‌شود که این اتحادیه درگیر سخت‌ترین تنگناهای مالی و اقتصادی به خاطر رکود ناشی از اپیدمی کروناست.

به گزارش ایسنا رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا  که از درستی طرح خود اطمینان دارد گفت: جهانی شدن بیماری کرونا به ما نشان داد که ما نیازمند همکاری‌های پزشکی و تبادل اطلاعات بسیار گسترده‌تر و موثرتری در جهان و در سطح کشورهای اتحادیه اروپا هستیم. در عین حال که ما دریافتیم چقدر مهم است که سیستم درمانی کارآمدتری داشته باشیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.