تعرفه‌های پزشکی سال ۱۳۹۹، ۱۵ درصد افزایش یافته است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سید سجاد رضوی با اشاره به جزییات تعرفه های پزشکی که روز گذشته از سوی هیات دولت جهت اجرا به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده بود گفت: به طور کلی تعرفه ها ۱۵ درصد افزایش یافته است که این ۱۵ درصد در بخش‌های خصوصی، دولتی، عمومی غیر دولتی و خیریه متفاوت است.

دبیر و رییس دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت تصریح کرد: به عنوان مثال در بخش خصوصی ویزیت ۲۰ درصد افزایش یافته است، جزء حرفه‌ای فقط پنج درصد بیشتر شده و جزء فنی و هتلینگ نیز در این بخش ۲۵ درصد افزایش یافته است. در بخش خیریه هم جزء حرفه‌ای برابر بخش خصوصی است و هتلینگ و جزء فنی خیریه‌ها حدود ۷۰ تا ۷۵ درصد بخش خصوصی است، در بخش دولتی هم ویزیت، جزء حرفه‌ای  و جزء فنی ۱۷ درصد افزایش یافته است و هتلینگ افزایشی ۱۳ درصدی داشته است.

وی افزود: تعرفه های جدید از ابتدای فروردین ۱۳۹۹، اعمال می‌شود، اولویت‌های ما برای رشد تعرفه در بخش‌های مختلف بنابر دلایل متعددی متفاوت بود، به طوری که در بخش خصوصی اولویت‌مان بیشتر رشد ویزیت، هتلینگ و جزء فنی بود، اما در بخش دولتی اولویت‌مان عمدتا رشد جزء حرفه‌ای و فنی بود، این پیشنهادات از سوی اعضای شورای عالی بیمه به هیات دولت ارائه شد. باید توجه کرد که تعرفه را بر اساس دارایی و منابع تعیین می‌کنند. طبق ماده هشت قانون بیمه همگانی اعلام کرده که تعرفه باید بر اساس منابع و مصارف تعیین شود. قطعا بخش خصوصی ما هزینه هایشان بسیار بالاتر است، اما این حداکثر کمکی بود که دولت و شورای عالی بیمه می توانست برای افزایش تعرفه ها انجام دهد.

رضوی گفت: البته غاطبه جامعه پزشکی حتی اگر از تعرفه‌ها راضی نباشند، اما قانون را رعایت و از تعرفه‌ها تمکین می‌کنند. تعداد قلیلی هم تخلف می‌کنند که با آنها برخورد می‌شود. در عین حال باید توجه کرد که با توجه به منابع و مصارف، این تعرفه‌ها دیده شده است. حتی دولت امسال با توجه به بیماری کووید-۱۹ و وضعیت بیمارستان‌ها، در تعرفه‌ها بیشترین کمکی را که می‌توانست انجام داد.

به گزارش ایسنا بر اساس ابلاغ هیات دولت در بخش سرپایی دولتی تعرفه پزشکان، دندان پزشکان عمومی و دکترای تخصصی در علوم پایه (PHD) پروانه‌دار ۱۴۹ هزار ریال و پزشکان، دندان پزشکان متخصص و پزشک عمومی دارای مدرک دکترای تخصصی در علوم پایه(MD-PHD) ۱۸۶ هزار ریال است.

در بخش سرپایی خصوصی نیز تعرفه پزشکان، دندان پزشکان عمومی و دکترای تخصصی در علوم پایه (PHD) پروانه دار ۳۲۴ هزار ریال و پزشکان، دندان پزشکان متخصص و پزشک عمومی دارای مدرک دکترای تخصصی در علوم پایه(MD-PHD) ۴۹۲ هزار ریال تعیین شده است.

اعضای دولت هم چنین، ضرایب تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی را به شرح زیر به تصویب رساندند:

_ ضریب ریالی ارزش نسبی خدمات دندانپزشکی معادل ۱۷ هزار و ۵۰۰ ریال محاسبه می‌شود.

_ ضرایب ریالی کای حرفه‌ای کلیه خدمات و مراقبت‌های سلامت بر مبنای کای واحد و معادل ۴۳۲ هزار و ۶۰۰ ریال محاسبه می‌شود.

_ ضرایب ریالی کای فنی کلیه خدمات و مراقبت‌های سلامت بر مبنای کای واحد و معادل ۶۶۰ هزار ریال محاسبه می‌شود.

_ ضریب ریالی کای حرفه‌ای خدمات تشخیصی و درمانی مندرج در کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت برای خدماتی که با علامت (#) مشخص شده‌اند و کدهای (۷) و (۸)، اعم از اینکه در بخش سرپایی و یا بستری ارایه شوند، بر مبنای کای واحد و معادل ۲۲۶ هزار و ۸۰۰ ریال محاسبه می‌شود.

_ ضریب ریالی کای فنی خدمات تشخیصی و درمانی مندرج در کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت برای خدماتی که با علامت (#) مشخص شده‌اند و کدهای (۷) و (۸)، اعم از اینکه در بخش سرپایی و یا بستری ارایه شوند، بر مبنای کای واحد و معادل ۳۴۶ هزار و ۳۰۰ ریال محاسبه می‌شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.