یکی از دلایل موفقیت ایران در مدیریت کرونا حمایت مردم بود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، رضا ملک زاده در حاشیه نشست نحوه هزینه کرد اوراق نیکوکاری کرونا که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد گفت: خوشبختانه در ایران در ایام شیوع کرونا در این مدت شاهد حضور بسیار فعال مردم بودیم و یکی از دلایل موفقیت کشور در مدیریت این بیماری، حمایت و مشارکت مردم بود.

وی افزود: مردم توجه بسیار خوبی به دستورالعمل ها و پروتکل های وزارت بهداشت برای مقابله با کرونا کردند. نباید فراموش کنیم که پدیده کرونا در سطح جهان و ایران اتفاق افتاد اما ممکن است در آینده، پدیده های مشابهی رخ دهد بنابراین باید نظام سلامت قوی و مقتدر داشته باشیم که بتواند در چنین رخدادهایی، از سلامت مردم حفاظت کند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ادامه داد: از مردم می خواهیم تقاضا کنیم که به هر شکلی که می توانند از جمله مشارکت در سهام کرونا 1 و 2 در بازار سرمایه، به مبارزه با کرونا کمک کنند و امیدواریم با شفافیت، اعتباراتی که از این محل به دست می آید را گزارش و صرف تقویت زیرساخت ها و رفع نیازهای حوزه سلامت کنیم.

ملک‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: اعتماد عمومی به نظام سلامت کشور قابل توجه است و مجموعه همکاری های مردم با نظام سلامت، مثال زدنی است درحالیکه در کشورهایی مانند آمریکا که خودشان را متمدن می دانند می بینید که عده ای با اسلحه به دنبال شکستن قرنطینه در خانه هستند اما نجابت و رعایت مردم ایران، بی نظیر است.

در ادامه ایرج فاضل مشاور عالی وزیر بهداشت در آموزش پزشکی و عضو هیات امنای صندوق نیکوکاری کرونا در فرابورس گفت: با توجه به مسائل عظیم گسترده و متنوع مربوط به کرونا در ایران و دنیا، مشکلات و نیازها فراوان است و این ویروس حتی پشت ثروتمند ترین کشورهای دنیا را خم کرده است، تعریف نماد نیکوکاری کرونا 1 و 2 در فرابورس، ابتکار بسیار خوبی است برای افرادی که آمادگی کمک به حوزه سلامت، بهبود وضعیت و رفع نیازها را دارند.

وی اظهار کرد: اعتماد مردم باید به مشارکت در این طرح نیکوکاری جلب شود و بسیاری از افراد آمادگی دارند که برای مبارزه و کنترل کرونا در کشور، به حوزه سلامت کمک کنند، حیرت انگیز است که ویروس کرونا که وزن آن چندین گرم است، دنیا را تغییر داده و چنان تغییرات عظیمی ایجاد کرده که در تاریخ بشر، بی سابقه بوده است و چنان هزینه هایی تحمیل کرده که حتی ثروتمندان کشورهای دنیا در مقابل آن سر خم کرده اند.

به گزارش وب‌دا فاضل در پایان اضافه کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران در حد توان خود برای مبارزه به کرونا کمک و حمایت می کند اما هزینه های این کار، از عهده هیچ دولتی ساخته نیست به ویژه برای ما که قبل از شیوع کرونا، انواع مشکلات را داشته ایم، شرط مشارکت بیشتر مردم در مبارزه با کرونا و افزایش خرید سهام های نیکوکاری کرونا در بورس، جلب اعتماد عمومی است اما متاسفانه اعتماد به ویژه در مسائل مالی در کشور در سالهای اخیر، بحق زیر سوال رفته است بنابراین باید اعتماد، گزارش دهی متناوب و شفافیت در مسائل مالی داشته باشیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.