داروخانه‌ها جزء کسب و کارهای آسیب‌دیده از کرونا قرار گرفتند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حیدر علی عابدی در رابطه با وضعیت اقتصادی داروخانه‌ها در بحران کرونا گفت: داروخانه‌ها قبل از پاندمی کرونا با مشکلات مالی زیادی رو برو بودند. تاخیر در پرداخت بدهی بیمه‌ها به داروخانه‌ها چالش اصلی این صنف قبل از بحران کرونا بود چرا که اجناس و سرمایه‌شان را داده بودند و در معرض خطر ورشکستگی قرار داشتند که با ورود کمیسیون بهداشت مجلس و تمهیدات به موقع دولت، مشکلات رفع شد.

وی افزود: کاهش توان اقتصادی داروخانه‌ها در بحران کرونا با چالش‌های گذشته این صنف متفاوت است، امروز داروخانه‌ها به دلیل رکود ما‌ه‌های اسفند و فروردین و عدم تجویز دارو به دلیل تعطیلی مطب‌ها با کاهش گردش مالی و فروش دارو مواجه هستند اما این مشکل تنها گریبانگیر داروخانه‌ها نیست.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: با توجه به قوانین مصوب، بانک‌ها در بازه زمانی مشخص چک‌‌های داروخانه‌ها را به مرحله اجرا در نمی‌آورد، از طرفی ستاد ملی مبارزه با کرونا، داروخانه‌ها را جزء رسته‌‌ی کسب و کارهای آسیب دیده از بیماری کرونا برشمرده تا مورد حمایت قرار بگیرند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت عابدی در پایان گفت: بر اساس پروتکل‌های طرح فاصله‌گذاری هوشمند، مطب‌ها و بیمارستان‌های خصوصی و دولتی به مرور کارشان را برای معالجه بیماران غیر اورژانسی آغاز خواهند کرد. بنابراین با شروع فعالیت مطب‌ها و تجویز داور وضعیت داروخانه‌ها نیز به روال سابق برخواهد گشت، اگر شرکت‌ها دارویی طلب کار سه ماه بیشتر به داورخانه‌ها فرصت دهند، مشکلات اقتصادی آنها نیز بر طرف خواهد شد.

پایان پیام/

4 نظر

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.