افزایش کشورهایی که بالای ۲۰ هزار مبتلا دارند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، شمار مبتلایان و قربانیان کروناویروس جدید که اکنون در ۲۱۲ کشور و منطقه جهان شیوع یافته، همچنان در حال افزایش است. این درحالیست که در چندین کشور قوانین مرتبط با محدودیت تردد به منظور مقابله با شیوع این ویروس تا حدودی برداشته شده است.

برخی کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی بیشترین موارد ابتلا و مرگ ناشی از بیماری کووید-۱۹ را در روزهای اخیر گزارش کرده‌اند. همچنین موارد گزارش شده در آمریکای لاتین، آفریقا و روسیه رو به افزایش است.

طبق آمارها تاکنون سه میلیون و ۶۴۶ هزار و ۳۴۱ نفر در جهان به کروناویروس آلوده شده‌اند که از این میان ۲۵۲ هزار و ۴۲۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند. همچنین یک میلیون و ۲۰۰ هزار و ۳۱۷ نفر از مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ بهبود پیدا کرده‌اند.

ایالات متحده آمریکا همچنان در جایگاه نخستِ شمار قربانیان و مبتلایان کووید-۱۹ در میان کشورهای درگیر با این بیماری قرار دارد.

در اروپا نیز کشورهای اسپانیا و ایتالیا بیشترین تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ را گزارش کرده‌اند و آمار مبتلایان و تلفات این بیماریِ واگیردار در انگلیس به این دو کشور نزدیک شده است.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنابر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا لحظه انتشار این خبر به ترتیب به شرح زیر است:

1_ ایالات متحده یک میلیون و ۲۱۲ هزار و ۹۰۰ مبتلا، ۶۹ هزار و ۹۲۱ قربانی
2_ اسپانیا ۲۴۸ هزار و ۳۰۱ مبتلا، ۲۵ هزار و ۴۲۸ قربانی

3_ ایتالیا ۲۱۱ هزار و ۹۳۸ مبتلا، ۲۹ هزار و ۷۹ قربانی
4_ انگلیس ۱۹۰ هزار و ۵۸۴ مبتلا، ۲۸ هزار و ۷۳۴ قربانی

5_ فرانسه ۱۶۹ هزار و ۴۶۲ مبتلا، ۲۵ هزار و ۲۰۱ قربانی
6_ آلمان ۱۶۶ هزار و ۱۵۲ مبتلا، ۶۹۹۳ قربانی

7_ روسیه ۱۴۵ هزار و ۲۶۸ مبتلا، ۱۳۵۶ قربانی
8_  ترکیه ۱۲۷ هزار و ۶۵۹ مبتلا، ۳۴۶۱ قربانی

9_ برزیل ۱۰۸ هزار و ۶۲۰ مبتلا، ۷۳۶۷ قربانی
10_ ایران ۹۸ هزار و ۶۴۷ مبتلا، ۶۲۷۷ قربانی

بنابراین گزارش، سایر کشورهایی که شمار مبتلایان به این بیماری در آن‌ها از ۲۰ هزار نفر فراتر رفته است شامل چین با ۸۲ هزار و ۸۸۱ مبتلا، کانادا با ۶۰ هزار و ۷۷۲ مبتلا، بلژیک با ۵۰ هزار و ۲۶۷ مبتلا همچنین کشورهای پرو، هند، هلند، اکوادور، سوئیس، عربستان سعودی، پرتغال، مکزیک، سوئد، ایرلند، پاکستان و شیلی هستند. گفتنی است هشت کشور شامل سوئیس، عربستان سعودی، پرتغال، مکزیک، سوئد، ایرلند، پاکستان و شیلی ظرف حدود تنها یک هفته به لیست کشورهایی پیوسته‌اند که شمار مبتلایانِ آنها از ۲۰ هزار نفر فراتر رفته و شاهد شیوع بیشتر بیماری بوده‌اند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد آمار روزانه مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ در آمریکا تا ماه آینده میلادی حدود دو برابر بیشتر می‌شود.

با این حال دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا همچنان مدعیست که این کشور در راستای مقابله با همه گیری بیماری کووید-۱۹ موفق بوده و به دنبال بازگشایی فعالیت‌های اقتصادی است. این درحالیست که یک پیش‌بینی داخلی نشان می‌دهد در روز اول ژوئن آمار فوتی‌های این بیماری به روزانه ۳۰۰۰ نفر می‌رسد.

در حال حاضر روزانه بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ نفر در ایالات متحده بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ جان خود را از دست می‌دهند.

طبق پیش‌بینی انجام شده تا پایان ماه جاری میلادی روزانه حدود ۲۰۰ هزار مورد جدید ابتلا در آمریکا شناسایی می‌شود در حالی که این رقم در حال حاضر حدود ۲۵ هزار نفر است.

به گزارش ایسنا دونالد ترامپ بر اساس مدل ارائه شده توسط یکی از مشاورانش "کوین هاست" که هیچ زمینه‌ای در مورد بیماری‌های عفونی ندارد به دنبال بهبود وضعیت اقتصادی است. این درحالیست که در پایان ماه آوریل تعداد فوتی‌های کووید-۱۹ در آمریکا از قربانیان جنگ ویتنام فراتر رفته است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.