فعالیت داوطلبانه ۱۷ هزار نفر از اعضای بسیج پزشکی برای مهار کرونا
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، ابراهیم متولیان درباره آخرین آمار اقدامات این سازمان برای مقابله با ویروس کرونا گفت: بر اساس آخرین آمارهای جمع بندی شده، تاکنون ۷۴۶ پزشک متخصص بسیج جامعه پزشکی در سراسر کشور به مراکز درمانی اعزام شدند. این پزشکان به صورت داوطلبانه و به درخواست مراکز درمانی به ارائه خدمات می‌پردازند.

رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور تصریح کرد: تا کنون ۲۴۷۸ پزشکی عمومی، ۷۲۵۰ پرستار، ۳۲۰۰ بهداشت کار و ۴۲۵۰ نفر در سایر شاخه‌های درمانی به ارائه خدمت به هموطنان پرداخته‌اند، یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از خدمات درمانی بسیج جامعه پزشکی بهره‌مند شده‌اند، این سازمان از ابتدای شروع ویروس کرونا، ۹۳۳ ایستگاه تریاژ و ۱۱۶ نقاهتگاه با ۱۵ هزار تخت بیمارستانی راه اندازی کرده است. به علاوه تاکنون اعضای بسیج جامعه پزشکی در سامانه ۴۰۳۰ بیش از ۲۹ هزار ساعت خدمات مشاوره و پزشکی ارائه داده‌اند.

به گزارش مهر وی در پایان با اشاره به توزیع اقلام بهداشتی میان خانواده‌های درگیر کرونا و جانبازان گفت: سازمان بسیج از ابتدای شیوع کرونا اقلام بهداشتی میان اعضای کادر درمان، خانواده‌های نیازمند و درگیر کرونا توزیع کرده و این امر همچنان نیز ادامه دارد، تاکنون نیز یک میلیون جفت دستکش، ۱۲۰ هزار لیتر محلول ضدعفونی، ۲۰۰ هزار عدد ماسک، ۲۰ هزار عدد شیلد و ۵۰ هزار عدد لباس ایزوله توزیع شده است، به منظور قدردانی از زحمات این عزیزان و دلجویی از خانواده‌های شهدای سلامت، طرح دیدار با این عزیزان را در تهران اجرا کردیم و در حال حاضر رؤسای بسیج جامعه پزشکی دیگر استان‌ها نیز در حال انجام این امر هستند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.