برنامه مراقبت‌های اولیه برای تحقق طرح پوشش همگانی سلامت در مناطق کم‌جمعیت
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، ایرج حریرچی با اشاره به برنامه مراقبت‌های اولیه برای تحقق طرح پوشش همگانی سلامت در مناطق روستایی و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر، اظهار کرد: یکی از وظایف و اختیارات وزارت بهداشت راه اندازی پزشک خانواده و نظام ارجاع است که در راستای اجرای این طرح اقداماتی مانند: تدوین نظام پرداخت مبتنی بر عملکرد برای تخصیص منابع ملی بخش بهداشت، تدوین نظام پرداخت مبتنی بر عملکرد برای پرداخت به نیرو‌های شاغل در بخش بهداشت را انجام داده است.

وی افزود: یکی از اقدامات وزارت بهداشت تامین ۴۳۶ قلم داروی اساسی و ۷ قلم مکمل دارویی برای مراکز مجری برنامه در روستا‌ها و  ارائه خدمات دارویی توسط ۴۱۳۵ داروخانه فعال در قالب ۱۱۲۵ داروخانه دولتی، ۳۰۱۰ داروخانه غیر دولتی است.

معاون کل وزارت بهداشت ادامه داد: برای اجرای پوشش همگانی سلامت وزارت بهداشت تعداد ۶۵۳۷ پزشک، ۵۴۹۷ ماما، ۸۰۶ پرستار، ۱۵۰۳ نیروی آزمایشگاهی و ۹۸ نیروی رادیولوژی را در مراکز ارائه خدمت در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جذب کردیم.

حریرچی گفت: در حال حاضر ارائه خدمات آزمایشگاهی توسط ۳۱۵۷ آزمایشگاه فعال انجام می‌شود به طوری که ۲۸۳۱ آزمایشگاه دولتی و ۳۲۶ آزمایشگاه از طریق خرید خدمت در بخش غیر دولتی در سراسر کشور مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان وی در پایان اضافه کرد: ارائه خدمات رادیولوژی در ۱۷۱۹ مرکز دولتی و ۲۵۱ مرکز غیر دولتی در کشور انجام می گیرد، انجام رایگان آزمایش های روتین دوران بارداری، غربالگری دیابت، غربالگری نوزادان، تامین ۷ قلم مکمل دارویی جهت گروه‌های هدف از دیگر خدماتی است که به مردم ساکن در مناطق روستایی و شهرهای زیر بیست هزار نفر ارائه می شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.