هیچ‌یک از مصدومان زلزله بر اثر ریزش آوار مصدوم نشدند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، پیرحسین کولیوند گفت: هیچ یک از مصدومان و جان‌باخته زمین لرزه ۵.١ ریشتری به دلیل حوادث ناشی از زلزله یا ریزش آوار دچار مصدومیت نشدند، بر اساس گزارش هایی که تا کنون دریافت شده همه این افراد بر اثر فرار دچار مصدومیت شدند.

رئیس سازمان اورژانس کشور ادامه داد: در جریان زلزله سحرگاه امروز ۱۹ اردیبهشت، سازمان اورژانس به محض اطلاع از وقوع زلزله تعداد ده تیم عملیات ویژه خود را به منطفه اعزام کرد که ماموریت این تیم‌ها انجام کار‌هایی اضافه بر وظیفه خدمت رسانی به مصدومان است، تیم‌های عملیات ویژه هر روز توسعه پیدا می‌کنند تا برای مقابله با حوادث غیر مترقبه آماده باشند، تیم‌های عملیات ویژه تحت عنوان ارزیاب به بررسی وضعیت مناطق زلزله زده پرداختند.
 
وی افزود: با وقوع زلزله بیمارستان‌ها و پایگاه‌های ما به حالت آماده باش کامل در آمدند و برخی از پزشکان که از نظر چارت کاری کد دو محسوب می‌شدند در محل کار خود حاضر شدند. این زلزله یک مانور واقعی برای اورژانس بود و معتقدم که نیرو‌های اورژانس که از همان دقایق اولیه در محل بودند نمره قابل قبولی را کسب کردند، روسای بیمارستان‌های میلاد و لقمان علاوه بر بیمارستان‌های مشخص شده جهت خدمت رسانی به مصدومان اعلام آمادگی کردند که خوشبختانه نیازی به این مراکز نشده است.
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان کولیوند در پایان گفت: در جریان زلزله سحرگاه امروز به بیمارستان‌های استان‌های معین برای ارائه خدمت فراخوان داده شد، ستاد هدایت عملیات و فرماندهی ما در وزارت بهداشت که توسط سازمان اورژانس اداره می‌شود عملکرد خوبی از خود نشان دادند، بالگرد‌های اورژانس و هوانیروز اعلام آمادگی برای خدمت رسانی کرده بودند تا در صورت نیاز مصدومان احتمالی را به بیمارستان‌ها منتقل کنند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.