توانمندسازی کادر درمان از اولویت‌های هزینه‌کرد بودجه ستاد ملی مبارزه با کرونا است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، بهروز بنیادی در خصوص اینکه چرا ایران در بحران کرونا دچار کمبود تخت بیمارستانی نشد؟ گفت: همزمانی مفید شیوع بیماری کرونا با عید و تعطیلات نوروزی شرایط را برای مدیریت و برنامه‌ریزی‌های معاونت درمان وزارت بهداشت تسهیل کرد. وی با اشاره به کاهش 50 درصدی ورودی بیماران به بیمارستان‌ها در تعطیلات نوروزی، افزود: کاهش ورودی به بیمارستان‌ها موجب شد، تخت‌های خالی بیشتری در اختیار  بیماران کرونایی قرار بگیرد.

بنیادی افزایش قابل ملاحظه و توسعه تخت‌های بستری را از تحولات ایجاد شده در طرح تحول سلامت دانست و تصریح کرد: در طرح تحول سلامت بیش از ۲۴ هزار تخت به تخت‌های بیمارستانی و 5 هزار تخت‌ ICU  و مراقبت‌های ویژه به ظرفیت حوزه سلامت کشور اضافه شد. از این جهت توانستیم بحران کرونا را تا حدودی مدیریت کرده و در سطح جهان بین کشورهای با رتبه‌ی مناسب قرار بگیریم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان کرد: امیدواریم بودجه یک میلیارد یورویی که از صندوق توسعه ملی در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفت با ارزیابی و آسیب‌شناسی ستاد ملی مبارزه با کرونا برای رفع کم و کاستی‌های مبارزه با کرونا و سایر اپیدمی‌هایی که ممکن است در آینده کشور را تهدید کند، مورد استفاده قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت بنیادی در پایان با اشاره به اولویت‌های هزینه‌کرد بودجه اختصاص یافته به وزارت بهداشت برای با مبارزه با کرونا، افزود: توانمند سازی کادر درمانی، بروز رسانی و کیفیت بخشی به تجهیزات پزشکی بیمارستان‌ها، توسعه آی سی یو و تکمیل پرونده الکترونیک سلامت از اولویت‌های هزینه‌کرد بودجه مذکور است. بی‌تردید گسترش این موارد، زیر ساخت حوزه سلامت را به حد قابل قبولی می‌رساند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.