بعد از دوران جنگ، حالا پزشکان جان خود را برای دیگران به خطر انداختند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علی ربیعی با بیان اینکه مردم در مبارزه با کرونا نمره قبولی گرفتند گفت: من فکر می‌کردم بعد از جنگ دیگر انسانهایی که جان خود را برای دیگران به خطر بیندازند وجود نداشته باشند اما پزشکان و همه کسانی که در امر بهداشت و درمان کشور نقش داشتند واقعا همین کار را کردند.

وی افزود: نمی‌خواهم کارمان را با دنیا مقایسه کنم اما نسبت تخت ما به افراد از خیلی کشورها پایین‌تر بود و سرانه بهداشت ما هم از کشورهایی پایین‌تر بود؛ اما ارزش‌هایی در جامعه ما موجود است که آنها خیلی به ما کمک کرد. از تلاش‌های بچه‌های دانش بنیان گرفته تا بازنشستگان پزشکی که به کار برگشتند تا کمک کنند و همچنین پرستاران، برخی اقلام بهداشتی و درمانی را به حدی تولید کرده‌ایم که توان صادرات آن را داریم، ما همه را بیمه کردیم و گفتیم هرکس که کرونا گرفت و بیمه نداشت بیمه است. کار دولت سخت بود. خیلی‌ها نقد کردند که چرا فلان جا دیرتر بسته شد و جای دیگر زودتر باز شد اما این برنامه‌ریزی برای مبارزه با کرونا با برنامه انجام شد.

سخنگوی دولت ادامه داد: خیرین در تامین نیازهای برخی بیمارستان‌ها در استان‌های اصفهان و خراسان رضوی نقش بسیار داشتند، ما در حوزه نفت اتفاق بدی درباره شیوع کرونا نداشتیم و در وزارت صمت هم کمتر شاهد اتفاقی بودیم و حکمرانی سلامت ما نمره قبولی گرفت و جامعه نیز در ۸۳ درصد با پروتکل‌ها همراهی کردند البته تهران در ۶۲ درصد قرار دارد که باید بالاتر بیاید، آثار کرونا در سبک زندگی ما باقی خواهد ماند، ما باید به زندگی با کرونا عادت کنیم. البته این بیماری نیز به مرور مثل سایر بیماریها خواهد شد و الان است که ما هنوز آن را به طور کامل نمی‌شناسیم.

ربیعی گفت: همه دولت کنار وزارت بهداشت بودند، نظام سلامت براساس پیش‌بینی‌ها در ابتدای شیوع کرونا چیزی را می‌خواست که نه ما، حتی دنیا هم آمادگی آن را نداشت ولی وزارت بهداشت ارزش‌های درونی نظام سلامت را دوباره احیا کرد و بدل به نقطه عطفی شد. تا جایی که در کنار هم بودن مردم، خلاقیت همیشگی جامعه و داشتن اعتماد به یکدیگر می‌تواند بدل به رابطه بهتری میان دولت و ملت شود و حکمرانی جدیدی را پدید آورد، تصمیمات دولت برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه این است که نهادهای حمایتی به علاوه ستاد اجرایی فرمان امام، سپاه و بنیاد مستضعفان در کنار دولت قرار گرفتند و به اعطای بسته‌های حمایتی پرداختند. در کنار اینها خیرین و سازمان‌های مردم نهاد در کنار ما قرار گرفتند.

به گزارش ایسنا وی در پایان اضافه کرد: بخشی از کسانی که از کرونا آسیب دیدند دارند به چرخه اقتصاد برمی‌گردند و بیمه بیکاری نیز پرداخت می‌شود و در عین حال وام احیای شغلی هم پرداخت می‌شود و این در حالی است که همه باید بدانند ما نیز شرایط فقر و نابسامانی معیشتی مردم را درک می‌کنیم و در کنارشان هستیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.