کرونا در انگلیس از ایتالیا سبقت گرفت
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، در حالی که در بسیاری از کشورها، قوانین مرتبط با محدودیت تردد به منظور مقابله با شیوع این ویروس تا حدودی برداشته شده و فعالیت‌های اقتصادی به صورت تدریجی بازگشایی شده‌اند، شمار مبتلایان و قربانیان کروناویروس جدید که اکنون در ۲۱۲ کشور و منطقه جهان شیوع یافته، همچنان در حال افزایش است.

طبق آمارها تاکنون چهار میلیون و ۱۸۱ هزار و ۲۱۸ نفر در جهان به کروناویروس جدید مبتلا شده‌اند که از این میان ۲۸۳ هزار و ۸۷۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند. همچنین یک میلیون و ۴۹۳ هزار و ۴۹۰ نفر از مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ بهبود پیدا کرده‌اند.

آمارها نشان می‌دهد از میان دو میلیون و ۴۰۳ هزار و ۸۵۲ مورد ابتلای فعال در سراسر جهان تنها ۴۷ هزار و ۲۴ مورد، معادل دو درصد از کل مواردِ ابتلا، شرایط وخیم داشته و دو میلیون و ۳۵۶ هزار و ۸۲۸ مورد، معادل ۹۸ درصد از کل مواردِ ابتلا، وضعیت خفیفی از لحاظ ابتلا به بیماری کووید-۱۹ دارند.

ایالات متحده آمریکا همچنان در جایگاه نخستِ شمار قربانیان و مبتلایان کووید-۱۹ در میان کشورهای درگیر با این بیماری قرار دارد.

در قاره اروپا نیز کشور اسپانیا بیشترین تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ را گزارش کرده‌ و انگلیس نیز با عبور از ایتالیا هم‌اکنون دومین کشور پرمبتلا در این قاره محسوب می‌شود. هم‌چنین آمار قربانیان این بیماریِ واگیردار در انگلیس از دو کشور اسپانیا و ایتالیا عبور کرده و بعد از آمریکا در رتبه دوم جهان قرار گرفته است.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنابر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا لحظه انتشار این خبر به ترتیب به شرح زیر است:

1_ ایالات متحده یک میلیون و ۳۶۷ هزار و ۶۳۸ مبتلا، ۸۰ هزار و ۷۸۷ قربانی
2_ اسپانیا ۲۶۴ هزار و ۶۶۳ مبتلا، ۲۶ هزار و ۶۲۱ قربانی

3_ انگلیس ۲۱۹ هزار و ۱۸۳ مبتلا، ۳۱ هزار و ۸۵۵ قربانی
4_ ایتالیا ۲۱۹ هزار و ۷۰ مبتلا، ۳۰ هزار و ۵۶۰ قربانی

5_ روسیه ۲۰۹ هزار و ۶۸۸ مبتلا، ۱۹۱۵ قربانی
6_ فرانسه ۱۷۶ هزار و ۹۷۰ مبتلا، ۲۶ هزار و ۳۸۰ قربانی

7_ آلمان ۱۷۱ هزار و ۸۷۹ مبتلا، ۷۵۶۹ قربانی
8_ برزیل ۱۶۲ هزار و ۶۹۹ مبتلا، ۱۱ هزار و ۱۲۳ قربانی

9_ ترکیه ۱۳۸ هزار و ۶۵۷ مبتلا، ۳۷۸۶ قربانی
10_ ایران ۱۰۷ هزار و ۶۰۳ مبتلا، ۶۶۴۰ قربانی

سایر کشورهایی که شمار مبتلایان به این بیماری در آن‌ها از ۲۰ هزار نفر فراتر رفته است شامل چین با ۸۲ هزار و ۹۱۸ مبتلا، کانادا با ۶۸ هزار و ۸۴۸ مبتلا، پرو با ۶۷ هزار و ۳۰۷ مبتلا، هند با ۶۷ و ۲۵۹ مبتلا، بلژیک با ۵۳ هزار و ۸۱ مبتلا و همچنین کشورهای هلند، عربستان سعودی، مکزیک، پاکستان، سوئیس، اکوادور، شیلی، پرتغال، سوئد، سنگاپور، ایرلند، بلاروس و قطر هستند.

همچنین براساس تازه‌ترین ‌گزارش‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته آمار مبتلایان جدید در چین دو رقمی شده و با ۱۷ مورد جدید ابتلا، شمار کلی مبتلایان به ۸۲ هزار و ۹۱۸ نفر رسیده که از این تعداد ۴۶۳۳ تن جان باخته‌اند.

در شهر "شولانِ" چین واقع در شرق این کشور و در نزدیکی مرز روسیه و کره شمالی ۱۱ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در روز گذشته ثبت شده و با ایجاد نگرانی‌ نسبت به احتمال وقوع موج جدید این بیماری احتمال دستور قرنطینه این شهر از سوی مقامات چینی وجود دارد.

رسانه‌های چینی اعلام کردند که به دستور مقامات این کشور در شهر شولان تعطیلی موقت تمام اماکن عمومی از جمله اماکن ورزشی، سینماها و کتابخانه‌ها صورت گرفته و اگر شرایط وخیم‌تر شود، احتمال قرنطینه خانگی تمام سکنه این شهر وجود دارد. ایسنا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.