اپیدمی کرونا کهنه محسوب می‌شود و روند نزولی را طی می‌کند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، احسان مصطفوی گفت: در شرایط فعلی بیش از ۱۱۸ هزار نفر در کشور مبتلا و ۶ هزار و ۹۰۰ نفر در ایران فوت کرده اند، اگر این آمار را با دنیا مقایسه کنیم رتبه ایران در دنیا ۵۱ است. در صورتی که رتبه قطر سوم دنیاست و از نظر میزان فوتی رتبه کشورمان ۲۵ است همچنین اسپانیا از نظر مرگ و میر رتبه چهارم را دارد.

وی افزود: اپیدمی کرونا کهنه محسوب می‌شود و روند نزولی آن را طی می‌کند، موارد بیماری از ۳۰ بهمن‌شروع شده که با توسعه شبکه آزمایشگاهی نمونه گیری از بیماران علاوه بر بیمارستان‌ها در مراکز مشخص شده نیز انجام شده و افزایش آمار مبتلایان متاثر از تست‌های زیاد است. مدیریت خوب در سطح ملی و همراهی مردم باعث شده تا ما کارنامه درخشانی داشته باشیم البته مردم همچنان نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان همه گیر شناس از انستیتو پاستور ایران در پایان گفت: تعداد موارد ابتلا در ۲۴ ساعت گذشته ۳۲۵ مورد بوده و این عدد با روز‌های ۱۰ و ۱۱ اسفند برابری می‌کند، کرونا در برخی از استان مثل خوزستان روند افزایشی است و در حال حاضر ۹۳ هزار نفر از بیمارانوبهبود پیدا کرده اند، و هرچه به مراحل اخر نزدیک می‌شویم میزان ابتلا و مرگ کاهش پیدا می‌کند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.