شیوع بیماری کرونا توانایی روابط عمومی دانشگاه را محک زد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علیرضا زالی در ویدئو کنفرانسی که به مناسبت فرارسیدن 17 می روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی برگزار شد، گفت: در جریان بیماری کرونا روابط عمومی نقش مهمی را در ایجاد رابطه مستمر و پویا با مردم و ایجاد افکار مثبت و همچنین زدودن افکار ابهام آلود ایفا کرد.

وی افزود: روابط عمومی ها باید کانون های ایجاد کننده اعتماد عمومی برای بالا بردن سرمایه اجتماعی جهت استقبال مردم از پروتکل های بهداشتی باشند، اگر از سوی مردم به حوزه سلامت، پزشکی و دانشگاه های علوم پزشکی اعتماد وجود نداشته باشد، عمل به پروتکل های بهداشتی کمرنگ خواهد شد، اپیدمی کرونا بر ابعاد مختلف زندگی از جمله ابعاد بهداشتی، اجتماعی، اقتصادی و ارتباطی تاثیرگذار است، بازتاب های پیپچیده این ویروس، باعث تغییر بخشی از عملکرد روابط عمومی دانشگاه نیز شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: شیوع بیماری کرونا توانایی روابط عمومی دانشگاه را محک زد، هیچگاه مانند امروز شاهد گشوده شدن دریچه های روابط عمومی در حوزه سلامت به روی مردم نبوده ایم، ارتقای سرمایه اجتماعی نهادهای سلامت محوری همچون دانشگاه های علوم پزشکی در جریان کرونا مرهون نقش روابط عمومی است، با آغاز جریان کرونا، شاهد مراجعه پرتواتر مردم نسبت به گذشته به این نهاد ها بوده ایم.

به گزارش ایرنا زالی در پایان آموزش همگانی برای ارتقای بهداشت فردی، استمرار فاصله گذاری اجتماعی، تقویت حس خطر نسبت به ویروس و حساسیت بیشتر نسبت به بیماری از مهمترین راهبردهای روابط عمومی در جریان شیوع اپیدمی کرونا است، روابط عمومی در مدیریت بحران کرونا نقش مهم و راهبردی دارد، روابط عمومی در مدیریت کرونا برای مسئولان دانشگاه نقش دیده بانی هوشمند را داشته است.

پایان پیام/

مطالب مشابه