نباید یک فرمول واحد برای فاصله‌گذاری اجتماعی در تمام مشاغل در نظر گرفته شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، بشیر خالقی در مورد انتشار خبری از سوی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران مبنی بر اینکه برخی پروتکل‌های بهداشتی ارائه شده به مشاغل نیاز به بازنگری دارد با بیان اینکه دکتر زالی از علم و تجربه کافی در این زمینه برخوردار بوده و اظهارنظر وی صحیح و قابل استناد است، گفت: تهران دارای جمعیت زیادی است که روزانه برای فعالیت در محیط های مختلف شغلی تردد می‌کنند، همچنین تعدادی افراد نیز از شهرستان‌ها جهت فعالیت‌های شغلی در سطح این شهر تردد دارند.

وی افزود: این حجم از جمعیت افراد شاغل در تهران رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را به ویژه برای برخی اماکن پرتردد همچون بازار و مرکز شهر غیرممکن می‌سازد. وی تصریح کرد: البته تداوم تعطیلی کارگاه‌ها یا بازار نیز مشکلات اقتصادی را برای مردم به همراه دارد، بنابراین در درازمدت نمی‌توان به این امر مبادرت ورزید، چرا که باید کسب وکار مردم رونق پیدا کند تا در عرصه اقتصادی با مشکل مواجه نشویم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: یکی از مواردی که باید در رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا مورد توجه قرار گیرد، این است که نمی‌توان یک فرمول واحد جهت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برای تمام مشاغل در نظر گرفت، بنابراین لازم است پروتکلی جدید متناسب با موقعیت زمانی، مکانی و نوع فعالیت مشاغل مختلف تعریف شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت خالقی در پایان گفت: آنچه مسلم است مهمترین نکته‌ای که باید برای کاهش ازدحام مورد توجه قرار گیرد، این است که افراد از تردد غیرضروری در هر مکانی جلوگیری کنند، همچنین افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای همچون دیابت و مشکلات تنفسی هستند یا افراد کهنسال در اماکن شلوغ همچون بازار حضور پیدا نکنند و تا جاییکه امکان دارد در خانه بمانند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.