علت مثبت شدن تست کرونای بهبودیافتگان، مشخص شد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی با مضمون "مطالعات نشان می‌دهد نتیجه مثبت آزمایش بیماران مبتلا به کووید-۱۹ پس از بهبودی، دلیلی بر ادامه عفونت ویروسی در آن‌ها نیست" افزود: محققان شواهدی یافته‌اند که نشان می‌دهد بیمارانی که پس از بهبودی از کووید-۱۹ آزمایش کرونا داده و بازهم نتیجه آن مثبت می‌شود، دیگر عامل انتقال بیماری نیستند و آنتی بادی‌های موجود در بدن آن‌ها می‌تواند مانع ابتلای دوباره آن‌ها شود.  

در گزارش درج شده در خبرگزاری بلومبرگ آمده است: دانشمندان «مرکز کره‌ای کنترل و پیشگیری از بیماریها» در مطالعه‌ای بر روی ۲۸۵ نفر از بهبودیافتگان کرونا که نتیجه آزمایش آن‌ها همچنان مثبت بوده، دریافتند که این افراد دیگر عامل انتقال ویروس نبوده و نمونه‌های ویروس موجود در بدن آن‌ها در واقع بقایای ویروسی است که دیگر نمی‌تواند عامل بیماری باشد.  

این یافته‌ها اواخر روز دوشنبه گزارش شده و نشانه‌ای مثبت برای کشورهایی است با درگیر شدن دستکم جمعیت ۵ میلیونی خود حالا شاهد روند صعودی بهبود بیماران خود بوده و خواهان بازگشایی مراکز هستند. شواهد و مدارک موجود در کره جنوبی نشان می‌دهد افرادی که از کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند، حتی در صورت برداشته شدن مقررات فاصله اجتماعی هم دیگر قادر به بیمار کردن سایرین نیستند.  

این تحقیق همچنین ممکن است در بحث آزمایش‌های آنتی بادی کمک کند. کارشناسان معتقد هستند که آنتی بادی‌ها احتمالا می‌توانند همچون سپر دفاعی در برابر ویروس عمل کنند، هرچند هنوز به شواهد محکمی در این خصوص دست نیافته‌اند. آن‌ها همچنین نمی‌دانند که مصونیت بدست آمده حاصل از حضور آنتی بادی‌ها تا چه زمان دوام خواهد داشت.  

یک مطالعه جدید هم در سنگاپور نشان داد بیماران بهبود یافته از سندرم حاد تنفسی یا سارس که در سال ۲۰۰۳میلادی گسترش یافت، از ۹ تا ۱۷ سال پس از ابتلا به این بیماری، به سطح قابل توجهی از آنتی بادی‌های خنثی کننده ویروس دسترسی پیدا می‌کنند.  

در نتیجه یافته‌های انجام شده در مطالعه کره جنوبی، مقامات اعلام کردند براساس پروتکل‌های تجدید نظر شده، دیگر افراد بهبود یافته از کووید-۱۹ لازم نیست پیش از بازگشت دوباره به محل کار و یا مدرسه آزمایش دهند تا نتیجه تست کرونای آن‌ها منفی شود.  

برخی بیماران مبتلا به کرونا تا ۸۲ روز پس از ابتلا همچنان نتیجه آزمایش مثبت بوده و در عین حال در خون تمامی این افراد سطح قابل توجهی از آنتی بادی‌های ضد ویروس دیده شده است.  

به گزارش ایرنا و براساس آخرین آمار گزارش شده، بیش از ۴ میلیون و ۹۸۹ هزار نفر در سراسر جهان به کووید-۱۹ مبتلا شده و از این میان نزدیک به ۳۲۵ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.