ایران و اندونزی تجریبات خود را در مقابله با ویروس کرونا به اشتراک گذاشتند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، ویدیو کنفرانسی با حضور معاونین سلامت، بین الملل و بحران وزارت بهداشت اندونزی و همچنین مدیرعامل و مدیر همکاری های بین الملل سازمان انتقال خون، مدیرکل همکاری های بین الملل وزارت بهداشت و رییس انستیتو  پاستور ایران با هدف به اشتراک گذاری تجربیات دو کشور در مقابله با ویروس کرونا برگزار شد.

در ابتدای این کنفرانس مجازی پریمادی معاونین سلامت، بین الملل و بحران وزارت بهداشت اندونزی در مورد فعالیت های وزارت بهداشت اندونزی در خصوص کنترل بیماری کووید19 صحبت کرد و به لزوم همکاری جهانی به خصوص کشورهای در حال توسعه و نیز همکاری دو جانبه  ایران و اندونزی در چارچوب تفاهم نامه بین دو کشور اشاره کرد و گفت: شروع فعالیت مبارزه با کرونا در اندونزی قبل از گزارش اولین مورد کرونا در آن کشور بوده است.

وی افزود: وزارت بهداشت اندونزی به محض ارائه گزارش جهانی برای پیشگیری و کنترل امنیت جامعه در سه محور بهداشت عمومی، ایجاد مراحل پیشگیری در عموم جامعه و جلب همکاری بخش های خصوصی و تجاری فعالیت داشته است، اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در اندونزی در تاریخ 2 مارس 2020 گزارش شده است، پس از این تاریخ سازمان جهانی بهداشت (WHo) اعلام بازرسی کرد و در 31 مارس سیاست ملی مدیریت با فاصله گذاری اجتماعی، تجهیز آزمایشگاه ها جهت انجام تست، تجهیز بیمارستانها، افزایش ظرفیت تخت های اورژانس، تهیه تجهیزات ماسک و بهداشتی فردی و تامین دارو شروع شده است.

پریمادی گفت: بخشی از این هزینه ها توسط بخش خصوصی و دولتی تامین شده است، فعالیت مهم اطلاع رسانی عمومی در زمینه های مختلف و نیز از طریق گوناگون انجام شد و کارآزمایی های بالینی همبستگی در سراسر کشور در مدیریت و درمان بیماران نیز به انجام رسیده است.

در ادامه محسن اسدی لاری مدیرکل همکاری های بین الملل وزارت بهداشت نیز خلاصه ای از فعالیت ایران را ارائه و به تشریح استراتژی مبارزه با کرونا به محض شناسایی موارد بیمار پرداخت و تاکید کرد: این استراتژی ها در سطح ملی و از کابینه دولت و تصمیم گیری های ارشد شروع شد، تشکیل ستاد کرونا با هدف تدوین دستورالعمل های کنترل ویروس کرونا و سرویس دهی یکسان به تمامی مردم آغاز شد.

وی گزارشی از آمار مبتلایان، روند آن در ماه های گذشته، پویش های ملی، غربالگری جامعه با تلفن و سایت، برگزاری کارگاههای آموزشی برای پرسنل بهداشتی و نیز اطلاع رسانی عمومی  شبکه تشخیص و درمان بیماران را ارائه کرد.

در ادامه به فاصله گذاری هوشمند و اجرای پروتکل شروع تدریجی فعالیتهای اقتصادی مختلف، مدیریت تحقیقات زیستی و سلامت، شرکت در کارآزمایی های همبستگی جهانی با سرپرستیWHO  تحقیقات متعدد داخلی در زمینه کرونا، افزایش تولید کیت، تجهیزات بهداشتی، دستگاههای تهویه تنفس مصنوعی، تجهیزاتICU اشاره کرد.

سپس پیمان عشقی، مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران فعالیت های سازمان انتقال خون در مواجه و مقابله با ویروس کرونا را در دو بخش اصلی عنوان کرد و گفت : حفظ سلامت و تامین خون کافی در زمان بحران کرونا با جذب اهداکننده داوطلب و نیز بازرسی مراکز انتقال خون توسط اهداکنندگان مستمر، تلاش برای رعایت سلامت اهداکننده و برگزاری پویش های ملی و اطلاع رسانی عمومی در جهت تشویق مردم به اهدای خون از جمله فعالیت های سازمان انتقال خون ایران بوده است.

وی پژوهش و همکاری در کار آزمایی بالینی درمان بیماران کووید19 با پلاسمای بهبودیافتگان را دیگر محور فعالیت های سازمان انتقال خون خواند و خلاصه ای از کارآزمایی، نتایج خوب بدست آمده و چالش های موجود در طرح را بیان کرد.

وی همچنین در خصوص پیشنهاد همکاری با ونزوئلا و ارائه تجربیات ایران در زمینه پلاسما درمانی و جذب اهداکنندگان خون توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایسنا در بخش پایانی این ویدیو کنفرانس نیز رئیس انستیتو پاستور ایران به طور خلاصه به فعالیتهای این مجموعه در دوره شیوع ویروس کرونا اشاره کرد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.