پرداخت بیش از هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان وام دانشجویی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، بهروز رحیمی با تأکید بر این‌که صندوق رفاه باید دانشجویان را در همه ابعاد یاری کند گفت: من اعتقاد ریشه‌ای دارم که مجموعه صندوق رفاه با حفظ شاکله‌های استقلال خود در کنار حوزه فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت معنا پیدا می‌کند و نباید گمان کرد که صندوق به دلیل داشتن هیأت امنا و ساختار مالی مستقل نباید به کسی گزارش  بدهد، بلکه به عقیده من صندوق رفاه در کنار وزارت بهداشت هویت پیدا می‌کند، به دیگر معنا هر فعالیت و اتفاقی در صندوق رفاه دانشجویی که در مسیر اقتصادی، سرمایه گذاری و اجتماعی رخ می‌دهد اگر خروجی آن به رفاه و آسایش دانشجو نرسد، محل اشکال است.

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت با تأکید بر این‌که صندوق رفاه با دانشجو و دانشگاه معنا پیدا می‌کند و به همین دلیل تلاش داریم در کنار دانشجویان باشیم خاطرنشان کرد: ما خود را موظف می‌دانیم به خوابگاه‌های دانشجویی سر بزنیم، در کنار فعالیت‌های دانشجویان باشیم و حمایت معنوی، اجتماعی و مادی خود را از همه فعالیت‌های هنری، ورزشی، علمی، فرهنگی و هر اتفاقی که دانشجو محور آن است، داشته باشیم.

وی افزود: دوره‌های مسؤولیت بسیار کوتاه است،‌اما در این فرصت کم می‌توان کار خوب انجام داد، در این مسیر در صورتی می‌توانیم موفق عمل کنیم که تیم و نقش‌ها را خوب تعریف کرده و اجزا و ارکان را خوب مشخص کرده باشیم. نباید در این مسیر هیچ کسی را در سازمان بی‌نقش، بی رنگ و بی‌هویت  گذاشت و باید زمینه‌ای را ایجاد کرد تا همه به سهم خود دیده شوند، ما در مجموعه صندوق رفاه با این رویکرد از ۱۳ مرداد ماه ۹۸ در خدمت دانشجویان هستیم.

رحیمی گفت: در این مدت تلاش شده است برنامه‌های صندوق را در قالب یک برنامه ۱۸ ماهه تدوین کنیم، برنامه جامعی که افق زمانی آن تا پایان ۱۳۹۹ است تا تعهدی ایجاد نکنیم که نتوانیم انجام دهیم. بر این اساس مهمترین کار ما در سال گذشته ارایه وام به ۸۰ هزار دانشجو بوده است به نحوی که در این مدت بیش از هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان وام به دانشجویان پرداخت کرده‌ایم که بیش از ۸۰ درصد این وام‌ها از محل منابع اختصاصی صندوق پرداخت شد.

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت از بازدیدهای معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت از حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی در دانشگاه‌های علوم پزشکی به عنوان یک اتفاق مثبت و تاثیر گذار در فهم مشکلات رفاهی دانشجویان عنوان کرد و افزود: کار مهم دیگر در این بازه زمانی بازدیدهایی بود که از ۲۲ دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفت، بودن در کنار دانشجویان و حرف زدن چهره به چهره با این عزیزان به ما کمک کرد که علاوه بر شناخت متقابل، با مشکلاتی که دانشجو به صورت ملموس با آن درگیر است، از نزدیک آشنا شویم.

به گزارش وب‌دا وی در پایان اضافه کرد: این بازدیدها اتفاق بسیار مثبتی بود که کمتر در تاریخ صندوق  پیش آمده که به این شکل سیستماتیک و منظم با همراهی کامل معاونت فرهنگی و دانشجویی چنین بازدیدهایی انجام شود بر همین اساس من اعتقاد دارم صندوق رفاه تحت هیچ شرایطی از بدنه دانشجویی نباید جدا باشد و این دو حوزه بدون یکدیگر قابل تصور نیستند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.