در جهت واقعی‌سازی تعرفه‌ها و احقاق حقوق جامعه پزشکی اقدام نمایید
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، در متن این نامه آمده است:

استاد ارجمند جناب آقای دکتر ظفرقندی
رئیس کل محترم سازمان نظام پزشکی

با سلام و احترام

همانطور که مستحضر هستید جامعه پزشکی همواره ایثار گرانه و بی هیچ چشم داشتی کمر همت به خدمت مردم عزیز کشورمان بسته و نمونه بارز آن زحمات بی شائبه این جامعه در بحران اخیر سلامت کشور عزیزمان بوده است تا حدی که بزرگترین دارایی خود یعنی سلامت رادر این زمینه در طبق اخلاص قرار داده اند. مع الوصف همواره در مورد جبران زحمات و خدمات که انعکاس آن در تعیین تعرفه های پزشکی می باشد مورد تظلم قرار گرفته به طوریکه با محاسبات ساده تعرفه های تعیین شده مشخص می گردد که تعرفه تعیین شده به هیچ وجه جبران خدمات ارائه شده را نمی نماید، و در حالیکه تورم هزینه مطب، تجهیزات ونگهداری، حقوق کارکنان از افزایش حداقلی سی وپنج درصد تبعیت می نماید، افزایش تعرفه های پزشکی بسیار ناچیز می باشد و لذا عملا میزان درآمد این جامعه نه تنها هیچ گونه افزایشی نسبت به سنوات گذشته نداشته بلکه با لحاظ کردن هزینه ها با کاهش شدید در آمد نیز مواجه گردیده است.

به طور معمول در تعیین تعرفه امور خدماتی قیمت تمام شده خدمت بعلاوه سود متعارف به عنوان تعرفه خدمت اعلام می گردد ولی تعرفه های کنونی بدون درنظر گرفتن قیمت تمام شده و حتی پایین تر از آن "که با مستندات مربوطه از طریق سازمان نظام پزشکی کشور به شورای عالی بیمه ارائه شده است" تعیین و اعلام شده است.

سعید پناهی در پایان نامه خود افزود: با عنایت به موارد فوق تنزل اقتصاد سلامت از نقطه صفر به سمت منفی دارای تبعات منفی شدید در حفظ و ارتقاء سلامت جامعه خواهد داشت .ضمنا" خاطر نشان می گردد که با توجه به شیوع بیماری کرونا و کاهش شدید مراجعین به مطب ها این مشکل را مضاعف نموده است.

 در پایان مراتب اعتراض جامعه داروسازان استان نسبت به عدم قید نحوه جبران خدمات داروسازان در تعرفه های اعلامی را به حضور ایفاد می نماید.

مستدعی است سازمان نظام پزشکی کشور با استفاده از تمامی ظرفیتهای قانونی و حقوقی خود در جهت واقعی سازی تعرفه ها و احقاق حقوق جامعه پزشکی اقدام لازم را مبذول نمایند. روابط عمومی سازمان نظام پزشکی

پایان پیام/

1 نظر

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.