در بحران کرونا اکثر مطب‌ها و مراکز خصوصی ضرر کردند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حسین کرمانپور با تاکید بر اینکه ایران بدون هیچ تبعیضی بین اقشار و طبقات جامعه، توانست کرونا را مدیریت کند گفت: در ایران جز دو مورد بیمارستان خصوصی که یکی از آنها بیمارستان سینا بود که به عنوان معین انتخاب شد، بیمارستانی مجوز بستری کردن بیمار کرونایی را پیدا نکرد تا طبقات مختلف جامعه از امکانات متفاوت استفاده کنند. بنابراین کسی نمی تواند بگوید، فردی که ثروتمندتر بود به بیمارستان های برخوردارتر مراجعه کرد.

مدیر اورژانس بیمارستان سینا ادامه داد: در واقع اگر بیمارستان های خصوصی بیمار کرونایی بستری کردند، زیان آن را نیز دادند. اکثر مطب ها و مراکز خصوصی نتوانستند به دلیل کرونا سودآوری داشته باشند، حتی متحمل زیان نیز شدند، بیمارستان های دولتی ما از قدیم الایام پذیرای تمام افراد جامعه بودند. در این بیمارستان ها پولدار و غنی، پائین شهری و بالا شهری فرقی نداشته اند و ندارند. بسیاری از بیماران ثروتمند به خاطر نام پزشکانی که در مراکز دولتی خدمت ارائه می دهند، به این مراکز رجوع می کنند.

وی افزود: گاها در جنوبی ترین قسمت شهر برخلاف آنچه تصور عمومی است، بیماران شمال شهری می بینیم که به دلیل تجربه فلان پزشک در بخش بستری می شوند. اغلب پزشکانی که در بیمارستان های جنوب شهر خدمت می کنند، اساتید مجرب بهترین دانشگاه های کشور هستند، بنابراین فقر، ثروت، اعتبار، سواد و ... هیچ دخالتی در پذیرش بیمارستان و کیفیت درمان نداشت. در ایران بیمار در قاموس پزشکان بیمار حساب می شود. ما همان دارویی را برای برجسته ترین افراد جامعه تجویز و ارائه می کردیم که برای درمان یک کارگر ساختمانیتجویز می کردیم. هرگاه هم که پروتکل ها را تغییر دادیم، برای تمام بیماران تغییر کرد. 

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی کرمانپور در پایان در خصوص اینکه این عدالت درمانی در سایر استانهای کشور چگونه بوده است؟ گفت: در برخی از استان ها امکانات بهتر است، زیرا جمعیت کثیر تهران در آن شهرها وجود ندارد.در مجموع تمام داروها، امکانات و تجهیزات جز روزهای اول بحران در تمام نقاط کشور عادلانه توزیع شد، در حقیقت بعد از عبور از هفته نخست غافلگیرکننده که مربوط به کل جهان بود، توانستیم به خوبی تجهیزات و ملزومات درمان را توسعه بدهیم و آن را بنا به نیاز هر استان در اختیارشان بگذاریم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.