تاثیر منفی کووید ۱۹ بر خدمات درمانی بیماری‌های غیر واگیر
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، در این بررسی که توسط ۱۵۵ کشور و در مدت سه هفته در ماه مه انجام گرفت، نشان داد: تاثیر شیوع بیماری کووید ۱۹ بر خدمات پیشگیری و درمانی بیماری‌های غیر قابل واگیر جهانی بوده است، اما کشورهای با میزان درآمد پایین بیشترین آسیب را دیده‌اند.

به گفته کارشناسان این وضعیت به طور چشمگیری حائز اهمیت است؛ زیرا افراد مبتلا به بیماری‌های غیرواگیر در معرض فزاینده ابتلا به عوارض کووید ۱۹ و مرگ ناشی از آن قرار دارند.

تدروس آدهانوم قبریسوس دبیر کل سازمان جهانی بهداشت گفت: بسیاری از افرادی که به خدمات درمانی مرتبط با بیماری‌های سرطان، مشکلات قلبی-عروقی و دیابت نیاز داشته‌اند، از زمان شیوع بیماری کووید ۱۹ از دریافت این خدمات محروم شده‌اند. ضروری است تا کشورها راه‌های جدیدی را به منظور ارائه هر چه بهتر خدمات مرتبط با بیماری‌های غیرواگیر حتی در زمان مقابله با بیماری کووید ۱۹ ارائه کنند.

به گزارش ایسنا یکی از یافته‌های اصلی این گزارش نشان می‌دهد خدمات سلامت به طور نسبی یا کامل در بسیاری از کشورها مختل شده است. همچنین به شکل گسترده‌ای شاهد تاخیر در انجام معاینات پزشکی همچون بررسی انواع سرطان‌ها بوده‌ایم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.