اجرای آزمایشی طرح ترافیک پایتخت از امروز
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علیرضا زالی درباره وضعیت کرونا در تهران گفت: پاسخ به این که آیا در حال حاضر در مرحله استمرار پیک اول کرونا قرار داریم و در تموجات موج اول حرکت می‌کنیم یا این که در مرحله شکل‌گیری پیک دوم بیماری هستیم، نیازمند یک بررسی تحلیلی همه‌گیرشناسی است که باید فرصتی به ما داده شود تا بتوانیم وضعیت را تحلیل کنیم.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان‌شهر تهران ادامه داد: در تهران میزان مراجعین درمانی ما رو به افزایش است و تقریباً نسبت به ۲۴ ساعت گذشته میزان مراجعین سرپایی ما در حوزه درمان ۷.۹ درصد افزایش داشته است. درباره این که چه تعداد از کسانی که به حوزه بهداشت و درمان ما مراجعه می‌کنند، بستری می‌شوند، یک عدد ۳.۵ درصد در تهران داشتیم اما امروز عدد ما ۱۰.۱ درصد است؛ یعنی از مجموع مراجعین کرونایی به بخش بهداشت و درمان ۱۰.۱ بستری شده‌اند که نشان‌دهنده ضرورت توجه به مسائل پیشگیرانه در برابر بیماری است.

وی افزود: در دو بیمارستان ارجاعی تهران که امروز صبح آمار آن را مورد تحلیل قرار دادیم، افرادی بستری شدند که در ۱۰ روز گذشته در تماس با بیماری بوده‌اند و افرادی هستند که سفر کرده‌اند و عامل اصلی ابتلای آن‌ها سفر بوده است. یکی از مطالعات ما در یکی از بیمارستان‌های ارجاعی تهران نشان می‌دهد که ۶۰ درصد افراد بستری‌شده سابقه مسافرت به استان‌ها را داشته‌اند که نشان می‌دهد بخشی از موج جدیدی که در تهران به وقوع پیوسته، به دنبال سفرهایی بوده که اتفاق افتاده و این در حالی است که ما همواره تأکید می‌کنیم که این سفرها جداً می‌تواند خطرآفرین باشد و روند کنترل بیماری را در تهران تحت‌الشعاع قرار دهد. طبیعتاً خرداد، ماهی پرتعطیلی بوده و ممکن است با سفر دچار مشکلات چالش‌برانگیز فراوانی در حوزه درمان شویم.

زالی درباره وضعیت اجرای طرح ترافیک از شنبه گفت: در تهران یک بررسی مدل‌سازی انجام دادیم و به این نتیجه رسیدیم که حتی اگر ۵۰۰۰ نفر از کسانی که از مترو یا اتووس استفاده می‌کنند، از ماسک استفاده نکنند، همین تعداد کافی است تا منجر به گسترش بیماری شوند. بنابراین ۱۰ درصدی که از ماسک استفاده نمی‌کنند، بسیاری حائز اهمیت هستند و این ۱۰ درصد طبق آمار ما بین ۷۰ تا ۸۰ هزار فردی می‌شوند که می‌توانند به‌شدت الگوی بیماری را در ناوگان حمل و نقل تهران به هم بریزند و نگران‌کننده باشند.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان‌شهر تهران اظهار کرد: همان‌طور که وزیر بهداشت اعلام کردند، شنبه برنامه فاز آزمایشی طرح ترافیک اجرا خواهد شد و این موضوع حتماً مورد تحلیل قرار خواهد گرفت و اگر خدایی ‌ناکرده، ناوگان عمومی تغییراتی شگرفی در بیماری ایجاد کرده یا مشکلاتی در زمینه گسترش بیماری به وجود آورد، طبیعتاً با تصویب ستاد ملی کرونا، ممکن است درباره بازنگری آن تصمیماتی جدیدی اتخاذ شود.

به گزارش ایسنا وی در پایان خواستار لغو امتحانات حضوری پایه نهم و برگزاری امتحانات پایه نهم به صورت مجازی و غیرحضوری از سوی وزارت آموزش و پرورش شد و اضافه مرد: با توجه به شیوع گسترده پاندمی کرونا  به نظر می‌رسد موکول شدن امتحانات حضوری پایه نهم به زمان مناسب تری که بیماری تحت کنترل باشد، راه حل مناسب و بی خطرتری برای پیشگیری از سرایت ویروس کووید ۱۹ باشد.

پایان پیام/

1 نظر

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.