گزارش ماهیانه رئیس کل سازمان نظام پزشکی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمدرضا ظفرقندی بیان کرد: گذر ایام اخیر نشانگر ارزش‌ها و عیار والای جامعه پزشکی بود که علیرغم تمام بی‌مهری‌هایی که در سال‌های گذشته به عزیزان خدوم و فداکار این جامعه روا داشتند، جوهر خالص و ارزشمند خود را در بحران کرونا و برای نجات جان انسان‌ها به عرصه ظهور نشاند و در کنار قرب‌الهی، نماد سرمایه اجتماعی این ملک و ملت شد.

تلاش برای حفظ و ارتقاء این جایگاه وظیفه‌ای خطیر و راهی صعب است که باید با همیاری و همکاری طی شود و خوبست دولتمردان و رسانه‌های ملی و نوشتاری نیز این ایام و ایثارگری‌ها و خدمات ارزشمند جامعه پزشکی را به خاطر بسپارند.

1_ یکی از مقوله‌های مهم و پر تنش این روزها اعلام دیر هنگام و غیر قابل قبول تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی بود که نهایتاً علیرغم مخالفت رسمی و کتبی سازمان نظام پزشکی، در مورد مصوبه شورای عالی بیمه، همان مصوبه از سوی دولت با افزایش 15 درصدی ابلاغ شد.

مکاتبات مکرر با مسئولین و بیانیه‌های متعدد سازمان، انجمن های علمی و حتی دلسوزان مدنی و صنفی، مصوبات شورای عالی سازمان و محاسبات هزینه تمام شده و تعرفه واقعی توسط سازمان مورد توجه قرار نگرفته و ابلاغ تعرفه بر خلاف ماده 9 احکام دائمی و بند 8 ماده 1 قانون بیمه همگانی و بدون در نظر گرفتن تعرفه واقعی، ابلاغ شد.

2_ تعرفه ابلاغی به طور رسمی با مخالفت و اعتراض تمام ارکان سازمان نظام پزشکی و عدم تأیید سازمان و انجمن‌های علمی مواجه شد.

متن مکاتبات با رییس جمهور، ‌معاون اول رییس جمهور،‌ وزیر بهداشت و درمان قبلاً در سایت سازمان منعکس شده است.

اکثر انجمن‌های علمی و سازمان‌های نظام پزشکی شهرستان‌ها، هم‌دلانه و منسجم از موضع سازمان نظام پزشکی مرکز مبنی بر ضرورت بازنگری در تعرفه‌های ابلاغی و نیز واگذاری تعیین تعرفه بخش خصوصی به سازمان نظام پزشکی حمایت کردند.

بدیهی است نگرانی اصلی جامعه پزشکی عدم رعایت تعادل در اقتصاد سلامت و فاصله زیاد و پیشرونده بین تعرفه واقعی و تعرفه‌های ابلاغی است که در آینده نزدیک موجب کاهش کیفیت خدمات سلامت و تعطیلی مراکز و آسیب‌های جبران ناپذیر در حوزه سلامت مردم خواهد شد.

3_ پیگیری و تلاش در جهت اصلاح روندهای مربوط به بیماری کرونا و تصمیم‌سازی‌ها از طریق مکاتبه با رییس جمهور محترم و هشدار به مسئولین ذیربط از جمله حضور و ارائه نظرات سازمان در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و انعکاس نقطه نظرات به نمایندگان وزرای علوم و آموزش و پرورش و بهداشت و درمان در زمینه ضرورت محاسبه صحیح و عدم تعجیل در بازگشایی‌ها "پیوست" و نیز مصاحبه‌های متعدد با شبکه‌های مختلف صداوسیما و رسانه‌‌های دیگر و ارزیابی شرایط از طریق همکاران و رؤسای محترم شورای هماهنگی استان‌ها، و تهیه و ارسال تجهیزات حفاظتی و بهداشتی برای همکاران در استان‌های مختلف و عیادت از بیماران و همکاران ارجمند مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها.

4_ ساماندهی و شروع به کار رویداد ملی کروناروایت برای ثبت ایثارگری‌ها و لحظات ماندگار و خاطرات و خدمات ارزشمند جامعه پزشکی و شهدای گرانقدر در ایام بحران این بیماری در قالب عکس،‌ فیلم، مصاحبه و ... و انجام هماهنگی‌های لازم در این زمینه با رؤسای محترم دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها و مسئولین محترم نظام پزشکی‌های استان‌ها، در جهت اشاعه ارزش‌ها و ارتقاء سرمایه اجتماعی جامعه پزشکی.

5_ حضور در جلسات حقیقی و مجازی با شورای عالی سازمان، رؤسای محترم شورای عالی و مجمع عمومی، جامعه جراحان ایران، هیأت مدیره مجمع انجمن‌های علمی، رؤسای شورای هماهنگی استان‌ها و انجمن جراحان عروق ایران و تبادل نظر و هماهنگی در مسائل تعرفه، حل و فصل مشکلات بعضی از انجمن‌های علمی و پیگیری مصوبات شورای عالی سازمان به خصوص در مورد ساماندهی ستاد حوادث و سوانح غیر مترقبه در سازمان.

6_ پیگیری و مکاتبات متعدد با وزیر محترم بهداشت و درمان در موارد، سرانه پزشک خانواده، مقابله با بیماری کووید 19 و تعرفه‌های سال 99.

7_ پیگیری حقوقی و انجام مکاتبات قانونی و شکایت قضایی در مورد اخراج یکی از همکاران محترم متخصص بیهوشی از هواپیمای مسافربری وارش به دلیل اصرار ایشان برای حفظ حدود بهداشتی لازم برای مقابله با بیماری کرونا.

8_ تشکیل جلسات شورای معاونین برای حل و فصل مسائل جاری سازمان و نیز ستاد مرکزی مقابله با بیماری کووید 19 برای اتخاذ تصمیمات راهبردی و حمایتی.

9_ وظیفه خود می‌دانم از خدمات ارزشمند جناب آقای دکتر رحمانی در سه سال گذشته در حوزه معاونت توسعه مدیریت و منابع قدردانی نمود و اینک که ایشان به خدمت دیگری مشغول شده‌اند برای ایشان آرزوی توفیق نمایم و همچنین از برادر گرامی جناب آقای دکتر تاجرنیا "رئیس محترم انجمن دندانپزشکی ایران" که این مسئولیت را در ادامه راه قبول کردند سپاسگزاری نمایم.

10_ در این ایام دوستان و همکاران عزیزی را از دست دادیم که خدمات ماندگار آنان بر صفحات تاریخ پزشکی ایران به یادگار خواهد ماند، بزرگانی چون آقای دکتر صراف شیرازی و دکتر کاظم آشفته یزدی و دکتر علی غفوری که خاطرات قریب 40 سال آشنایی با ایشان دل را غمگین و افسوس را مستولی می‌کند. خداوند به خانواده معززشان صبر و جایگاهشان را نیکو قرار دهد.

دکتر محمدرضا ظفرقندی
رئیس کل
18 خرداد99
منبع: روابط عمومی سازمان نظام پزشکی

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.