بروز علائم کووید-۱۹ در عفونی‌ترین مرحله بیماری
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، ماریا فن کرخوف اعلام کرد: از اطلاعات بسیار محدودی که اکنون ما در اختیار داریم به نظر می‌رسد افراد زمانی که علائم بیماری کووید-۱۹ را از خود بروز می‌دهند در مرحله بسیار عفونی قرار داشته و میزان ویروس در بدن آن‌ها در سطوح بالایی قرار دارد.

همه‌گیرشناس بیماری‌های عفونی و از مدیران ارشد سازمان جهانی بهداشت ادامه داد: مطالعات اولیه حاکی از آن است که افرادی که علائم خفیف دارند بین ۹ تا ۸ روز ممکن است عفونی باشند و این مدت زمان برای افرادی که حال وخیم‌تری دارند می‌تواند طولانی‌تر شود.

مایک رایان، مدیر اجرایی برنامه فوریت‌های پزشکی سازمان جهانی بهداشت نیز اعلام کرده بارهای ویروسی در مجاری هوایی فوقانی در زمان آغاز بیماری افزایش می‌یابند.

این بدان معنی است که ممکن است شما احساس سلامتی داشته باشید و بدون داشتن تب یا دیگر علائم بار ویروسی بالایی در بدن خود داشته باشید.

به گزارش ایسنا این ویژگی باعث شده تا کنترل شیوع کروناویروس جدید دشوار شود اما همچنان توصیه می‌شود که از طریق انجام آزمایش‌های دقیق و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی کنترل شیوع این عفونت امکانپذیر است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.