در ایام کرونا حضور اهداکنندگان خون کاهش محسوسی داشته است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمدرضا مهدی‌زاده به مناسبت روز جهانی اهدای خون و در جریان دویست و بیستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران به عنوان مهمان ویژه این جلسه گفت: مجموعه انتقال خون ایران ۴۶ ساله است و ساماندهی آن یک اتفاق خوب در کشور بوده است. این سازمان منطبق بر فرهنگ انسان دوستی بنا نهاده شده است.

مدیر کل انتقال خون استان تهران با اشاره به روز جهانی اهدای خون تاکید کرد: اهداکنندگان خون باید تمامی امتیازات رفتارهای سالم اجتماعی را داشته باشند. سازمان اهدای خون واسط امانت دار است و به بیماران در حوزه انتقال خون کمک می‌کند، پیچیدگی زیادی در مسیر انتقال خون در کشور وجود دارد و در این مسیر به کمک مدیریت شهری نیاز داریم تا از ظرفیت‌های تبلیغاتی جهت افزایش اهداکنندگان و داوطلبان بهره بگیریم.

وی با اشاره به روند اهدای خون در کشور افزود: چهار مرکز اهدای خون در پایتخت وجود دارد و با هم افزایی می‌توان در مناطق دیگر نیز نسبت به احداث پایگاه‌های دیگر اقدام کنیم. در ایام کرونا حضور اهداکنندگان کاهش محسوسی داشته، لذا نیاز است تبلیغات در پشت بیلت‌ها و بیلبیوردها برای اهدای خون با هدف نجات جان بیماران صورت گیرد، در سالی که گذشت حدود ۳۴ هزار واحد خون دریافت شده و ۶ میلیون نفر قادر به اهدای خون در تهران وجود دارد که نیاز است با فرهنگ سازی این امر تقویت شود.

به گزارش ایسنا مهدی‌زاده در پایان پس از استماع سوالات و نظرات اعضای شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر لزوم و فرهنگ سازی برای اهدای خون در کشور گفت: می‌طلبد مراکز بیشتری برای اهدای خون در سراسر پایتخت داشته باشیم و به این ترتیب دسترسی مردم افزایش پیدا کند، برای دسترسی مردم جهت انتقال خون بعضا توسط تیم‌های سیار در ادارات، مراکز و کارخانه‌ها کار پیچیده انتقال خون را انجام می‌دهیم، اما این که این کار در منازل انجام شود با توجه به پیچیده بودن فرآیند آن امکان پذیر نیست.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.