تداوم شرایط قرنطینه‌ای و محدودیت‌های اجتماعی امکان پذیر نیست
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، همایون سامیح نجف آبادی با اشاره به احتمال شیوع مجدد کرونا در فصل پاییز گفت: خطر کشندگی آنفولانزا حدود سه برابر کرونا است اما احتمال انتقال و سرایت کرونا ویروس به مراتب بیشتر است. ازطرفی شیوع همزمان آنفولانزا و کرونا در پاییز می‌تواند مشکلات بسیار زیادی را برای بیمارستان‌ها به دلیل کمبود تخت مراقبت‌ها ویژه ایجاد کند که به تبع آن تعداد مرگ و میر‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: خوشبتخانه امروز بسیاری از تخت‌های مراقبت ویژه که به کرونا اختصاص پیدا کرده بود، به دلیل فروکش کردن میزان بستری بیماری خالی شده اما قطعا با فرارسیدن فصل پاییز و کاهش دمای هوا باز هم به پیک‌های بالا خواهیم رسید، مهمترین اصل در پیشگیری از کرونا، توجه به اصول بهداشتی و خودمراقبتی است، به دلیل مشکلات و الزامات اقتصادی تداوم شرایط قرنطینه‌ای و محدودیت‌های اجتماعی امکان پذیر نیست اما این به معنی بی توجهی به پروتکل‌ها بهداشتی و عادی سازی نیست.

نماینده کلیمیان در مجلس یازدهم تاکید کرد: مسئولان باید بر اجرای کامل پروتکل‌های بهداشتی در مراکز تجمعی چون مترو و ادارات دولتی اهتمام داشته باشند، متاسفانه آن طور که باید به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجه نمی‌شود و مسئولان به نصیحت‌گویی اکتفا می‌کنند. در صورتی اجرا قاطع الزامات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی مانع شیوع مجدد کرونا می‌شود. یقیناً عادی سازی اوضاع و بی‌توجهی به رعایت بهداشت، ابتلا به کرونا را روز به روز افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت نجف آبادی در پایان با اشاره به ضرورت تامین واکسن آنفولانزا تا قبل از فرا رسیدن فصل پاییز گفت: واکسینه شدن مردم در برابر بیماری آنفولانزا، صرفه جویی بسیار زیادی برای نظام سلامت و دولت به همراه داشته و بسیاری از  مشکلات ناشی از همزمانی شیوع کرونا و آنفولانزا در فصول پاییز را کاهش می‌دهد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.