کرونا امتحان پایان ترم دانشجویان علوم پزشکی مازندران را لغو کرد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران به نقل از معاونت آموزشی این دانشگاه اعلام کرد: در پی مثبت شدن تست کرونای تعدادی از دانشجویان در مرحله دوم پایش سلامت و در راستای حفظ سلامتی و پیشگیری از ابتلای سایر دانشجویان، آموزن پایان ترم به طور موقت لغو شده است.

معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد که در مورد چگونگی ادامه ترم جاری پس از نشست روز شنبه ۳۱ خرداد ماه تصمیم گیری و به دانشجویان اعلام می شود.

فعالیت دانشگاه علوم پزشکی مازندران مانند سایر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور از ۱۷ خرداد ماه شروع شد و در این مدت دانشجویان برای ادامه تحصیل بویژه یادگیری دروس عملی و آزمایشگاهی بر اساس برنامه زمان بندی با رعایت پروتکل های بهداشتی سر کلاس درس حاضر می شدند.

دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیش از ۱۰ هزار دانشجو  در چهار مقطع کاردانی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد ، دکترای حرفه ای دارد که در بیش از ۱۰۰ رشته به تحصیل اشتغال دارند.

براساس آخرین گزارش ۲ دانشگاه  علوم پزشکی مازندران و بابل در ۲۴ گذشته آمار بیماران کرونایی بستری در بیمارستان های استان به بیش از ۳۳۰ نفر رسیده است در حالی که تا ۲ هفته پیش آمار روند نزولی داشت و به حدود ۲۵۰ نفر رسیده بود.

هم اکنون طبق گزارش دانشگاه علوم پزشکی مازندران یکی از ۲ دانشگاه علوم پزشکی در این خطه شمال کشور سرعت انتقال بیماری کرونا از حدود هفت دهم در اواخر ماه اردیبهشت و اوایل خرداد ، هم اکنون به حدود یک درصد رسید.

کارشناسان بهداشت و درمان مسافرت های گسترده غیربومیان و گردشگران در دو تعطیلات نیمه نخست خرداد را علت افزایشی شدن شیوع کرونا در مازندران می دانند. به اعتقاد این کارشناسان مسافرت ها سبب شد تا بومیان هم با تصور عادی شدن شرایط، در رعایت پروتکل های بهداشتی سهل انگاری کرده و در افزایشی شدن شیوع بیماری نقش ایفاء کنند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.