بستری بیماران کرونایی در بابل سه رقمی شد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، بستری بیماران کرونایی در روزهای اخیر روند افزایشی به خود گرفت تا آنجا که  در ۴۸ ساعت گذشته تاکنون حدود ۴۰ نفر به بستری آمار مبتلایان به بیماران کرونایی در بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی بابل افزوده شد و این آمار به ۱۰۳ نفر افزایش یافت.

همچنین آمار بیماران کرونایی با حال نامساعد هم در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان های بابل به ۲۸ نفر افزایش یافته است.

بابلی ها که روزهای پایانی نبرد چهار ماهه ویروس کرونا را همراه با کادر درمانی دانشگاه علوم پزشکی شهرشان به عنوان دانشگاه مستقل از علوم پزشکی مازندران تجربه می کنند ، طی روزهای گذشته به صورت متوالی شاهد پیشی گرفتن روزانه آمار بیماران بستری در بیمارستان ها از آمار ترخیصی ها بوده اند، روندی که نگرانی مسئولان و کادر درمانی را در پی داشته است.

اگر چه بابل دروازه ورودی کرونا به مازندران بود و در ماه اسفند پارسال و فروردین امسال آمار بیماران بستری در بیمارستان های شهرستان به صدها نفر می رسید ، ولی از اواخر فروردین به تدریج آمار ترخیصی ها از بستری پیشی گرفت تا جایی که دو هفته پیش آمار بیماران بستری به زیر ۵۰ نفر کاهش یافته و این امیدواری را ایجاد کرده بود که زنجیره شیوع در حال گسستن است و سرعت انتقال میل به صفر دارد.

کارشناسان بهداشت و درمان می گویند که عدم رعایت نکات بهداشتی و تردد شهروندان بدون توجه به پروتکل های بهداشتی در بازار و خیابان ها  و هجوم مسافران و گردشگران به بابل آمار مبتلایان به کرونا را با افزایشی دور از انتظار مواجه کرد و این موضوع دغدغه و نگرانی مسئولان بهداشت و درمان به خصوص پرستاران و پزشکان را دو چندان و آنان را مجاب به اجرای تصمیمات جدید کرد.

ملاقات بیماران در بیمارستان بابل ممنوع

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل در پی افزایشی ماندن روند بستری بیماران در این شهرستان به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به افزایشی شدن بستری بیماران کرونایی در بابل از یک سو و از سویی دیگر افزایش تعداد ناقلان بی علامت ، از امروز عیادت از بیماران در تمامی بیمارستان های بابل ممنوع اعلام شد و تا اطلاع ثانوی هیچ عیادتی صورت نخواهد گرفت.

دکتر سید فرزاد جلالی افزود: برای کاهش بستری بیماران کرونایی در بابل در چهار ماهه گذشته تلاش های زیادی صورت گرفت ، اما متاسفانه در هفته های اخیر با عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و مسافرت های زیاد بار دیگر بستری بیماران کرونایی در بابل سه رقمی شد و این امر نگران کننده است.

وی گفت: تنها راه برون رفت از مشکل افزایشی شدن شیوع کرونا ، رعایت بهداشت فردی و دستور العمل های بهداشتی از یک سو و تلاش برای قطع انتقال زنجیره ویروس کرونا از طرف دیگر می باشد.

دکتر جلالی افزود: به هیچ عنوان نباید گرمای هوا سبب شود که مردم استفاده  از ماسک را جدی نگیرند که این امر سبب روند افزایشی بیماران کرونایی می باشد.

زنگ خطر ورود بیماری کرونا به مازندران ۳۰ بهمن سال گذشته با شناسایی ۲ بیمار مشکوک در بابل نواخته شد. بیماران شناسایی شده افرادی بودند که همزمان با شیوع کرونا در قم به آن شهرستان سفر داشتند.

دانشگاه علوم پزشکی بابل که مستقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران فعالیت می کند، شهرستان بیش از  ۵۰۰ هزار نفری بابل را با هفت بیمارستان زیر پوشش دارد که از این تعداد پنج بیمارستان آیت الله روحانی و میناگر، شهید بهشتی ، یحیی نژاد و امیرکلا از ابتدا برای پذیرش بیماران کرونایی اختصاص یافتند و همچنان هم پذیرش این بیماران در تمامی این بیمارستان ها ادامه دارد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.