استقبال بهبودیافتگان کرونا برای اهدای پلاسما درحد انتظار نبود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، بشیر حاج بیگی افزود : تاکنون حدود یکهزار و ۶۰۰ بهبودیافته از  کرونا برای اهدای پلاسمای خون خود مراجعه کردند، در حالی که انتظار ما حداقل استقبال حدود سه هزار نفر بود.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت تاکنون در کشور بیش از ۲۰۰ هزار نفر به طور قطعی به بیماری کرونا مبتلا و از این تعداد بیش از ۱۶۰ هزار نفر هم درمان شدند.

سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: پلاسمای خون بهبود یافتگان کوویدو ۱۹ برای درمان بیماران ناشی از ویروس کرونا طبق گزارش پزشکان بسیار موثر است و درخواست ما از بیماران بهبود یافته از کرونا این است که حداقل یک ماه پس از بهبودی برای اهداء پلاسما مراجعه کنند.

وی افزود: خون بهبود یافتگان از کرونا دارای آنتی بادی است که در درمان بیماران کووید ۱۹ تحت درمان موثر تشخیص داده شد و درخواست ما از بهبودیافتگان نیز برای اهدا در این راستاست.

مدیرکل روابط عمومی سازمان انتقال خون کشور در مورد پرداخت یک میلیون ریال بابت اهداء پلاسمای خون به بهبود یافتگان کوویدو ۱۹ هم اظهار داشت: این مبلغ تنها بابت هزینه ایاب و ذهاب این افراد است که از سوی سازمان انتقال خون پرداخت می شود و هیچ ارتباطی به اهدای پلاسما ندارد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.