انتقاد از رویکرد دانشگاه علوم پزشکی یزد در خصوص محدودیت‌های کرونایی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، درنشست روز سه‌شنبه کانون تفکر سلامت اجتماعی دانشگاه یزد که با دستور کار بررسی آسیب‌های اجتماعی ناشی از کرونا برگزار شد، اکثر شرکت کنندگان در این نشست نسبت به بازگشایی کلاس‌ها و خوابگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد انتقاد و پاسخگویی این دانشگاه در خصوص رویکرد دوگانه‌ای که با توصیه‌های به شهروندان در خصوص رعایت فاصله گذاری اجتماعی در تضاد است، را خواستار شدند. 

دبیر کانون تفکر سلامت اجتماعی دانشگاه یزد گفت: سرگردانی مردم به دلیل تصمیمات متعدد و ناهمخوان از دلایل بازگشت کروناست و برخی از مسئولان هنوز به این جمع بندی نرسیده‌اند که وضعیت شیوع کرونا به مرحله خطرناکی رسیده است.

سیدرضا جوادیان افزود: به نظرنمی‌رسد با توجه به شرایط اقتصادی، محدودیت‌های قبلی قابل اعمال باشد و احتمال قرنطینه سازی شهری نیز بعید به نظر می‌رسد.

وی همچنین اظهار داشت: در نشست کمیته سلامت روان استان، پیش بینی روال آموزش و پرورش با پیش فرض عادی شدن شرایط جامعه برنامه‌ریزی شده که این موضوع بستگی به وضعیت شیوع بیماری کرونا در زمان بازگشایی واحدهای آموزشی دارد،

جوادیان همچنین در خصوص بیانیه کانون در زمینه مهاجرت اتباع خارجی گفت: این بیانیه کامل و منتشر شده قرار است در جلسه آتی شورای فرهنگ عمومی استان ارائه و چند راهکار عملی آن نیز در این شورا مصوب شود که مبین توجه تصمیم سازان استان به بیانیه این کانون است.

سیدعلیرضا افشانی رئیس پردیس آزادی دانشگاه یزد نیز گفت: با توجه به شرایط جامعه و احتمال شیوع موج دوم کرونا باید آمادگی مواجهه با این موج در جامعه ایجاد می‌شد، اما رویکرد دانشگاه علوم پزشکی یزد در برخی از شهرها که با بازگشایی دانشگاه همراه بود، زنگ خطری افزایش مجدد تعداد مبتلایان را به صدا درآورد .

عضو هیات علمی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه یزد نیز گفت: یکی از مسائلی که باید به طور دقیق مشخص شود این است که چقدر افزایش آمارها ناشی از بی‌توجهی مردم به رفتارهای بهداشتی است، بخشی از این مشکل و بازگشت به وضعیت اول، به ساختار وزارت بهداشت و درمان بازمی‌گردد که بیشتر تمرکز این وزارتخانه روی حوزه درمان است.

سیدمحسن موسوی افزود: رویکرد وزارت بهداشت ما پیشگیرانه نیست و منابع آنها روی بخش درمان متمرکز شده، موفقیت نسبی ما در کنترل کرونا نیز مرهون همراهی مردم بود که در این زمینه آگاه سازی شهروندان از طریق فضای مجازی موثر بود و البته دولت هم خوب عمل کرد، در مجموع کرونا بهانه خوبی است تا سیستم‌های معیوب ما شناسایی و اصلاح شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.