کادر پزشکی ایران به لحاظ تحصیلات و وجدان کاری سرآمد تمامی کشورها هستند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، زهرا شیخی مبارکه در تشریح دستورکار دیروز کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، از حضور وزیر بهداشت به همراه معاونانش خبر داد و گفت: با توجه به اینکه کرونا یکی از چالش‌های بسیار مهم کشور در روزهای اخیر است، کمیسیون بهداشت و درمان از وزیر بهداشت دعوت کرد تا گزارشی در خصوص آخرین وضعیت این بیماری در کشور و اقدامات صورت گرفته ارائه کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس یازدهم، با بیان اینکه وزیر بهداشت در ابتدا جلسه گزارشی در خصوص اقدامات وزارت‌خانه متبوع خود و دستگاه‌های دولتی در ابتدای شیوع ویروس کرونا ارائه کرد، افزود: با توجه به توضیحات ایشان اولین گزارش مربوط به کرونا در تاریخ 27 بهمن ماه در قم بوده که دو روز پس از شناسایی اعلام می‌شود.

شیخی مبارکه، با اشاره به اینکه اعضای کمیسیون بهداشت و درمان نیز مطالبات و دغدغه‌های خودشان را در خصوص کنترل بیماری کرونا بیان کردند، گفت: ایجاد تعامل سازنده و همکاری دو جانبه به منظور کاهش تناقضات و بهبود عملکرد وزارت بهداشت یکی از موضوعات بسیار مهم و مورد تاکید اعضای کمیسیون بهداشت بود.

وی اظهار کرد: با توجه به صحبت‌های وزیر بهداشت هنوز در پیک اول کرونا قرار داریم و آنچه امروز شاهد هستیم گردش پیک است که موجب شده برخی استان‌های سفید و کم درگیر، در وضعیت قرمز قرار بگیرند. ممکن است در روزهای آینده برخی از استان‌ها هم با چرخش پیک، قرمز شوند.  

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یازدهم، با اشاره به برخی از اقدامات وزارت بهداشت در جریان مبارزه با کرونا، اظهار کرد: طراحی پروتکل‌های بهداشتی برای 13 هزار شغل و برخورد با 8 هزار واحد متخلف از جمله اقدامات وزارت بهداشت و درمان پس از کاهش محدودیت‌ها بود.

رعایت پروتکل‌های درمانی توسط  مردم موثرترین راه مقابله با شیوع ویروس کرونا است

وی با اشاره به آمارهای معاون وزارت بهداشت در خصوص کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم، گفت: حدود 78 درصد مردم پروتکل‌های بهداشتی را تا اوسط اوردیبهشت ماه رعایت می‌کردند اما درصد رعایت مردم تا اواخر خرداد ماه به 21 درصد و در تهران به 9 درصد کاهش پیدا کرد که بسیار نگران کننده است. بی تردید رعایت پروتکل‌های درمانی توسط  مردم موثرترین راه مقابله با شیوع ویروس کرونا است. بنابراین مردم باید ضمن رعایت فاصله گذاری اجتماعی از حضور در تجمعات غیر ضروری خودداری کرده و تمامی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با بیان اینکه کادر پزشکی و درمانی قوی مهمترین نقطه قوت کشورهای موفق در مبارزه با کرونا است، اظهار کرد: خوشبختانه کادر درمانی و پزشکی ما به لحاظ تحصیلات و وجدان کاری سرآمد تمامی کشورها هستند و این موضوع عامل اصلی موفقیت ایران در مبارزه با کرونا نسبت به سایر کشورها است. از این رو توانمندی کادر درمانی باید افزایش پیدا کند تا درصد موفقیت بالاتری در بحران‌های دیگر داشته باشیم.

شیخی ادامه داد: برخی از نمایندگان نسبت به نحوه توزیع بودجه تخصیص یافته از صندوق توسعه ملی به ستاد ملی مبارزه باکرونا گلایه داشتند که وزیر بهداشت توزیع را عادلانه دانست و توضیحاتی را در این خصوص ارائه کرد. اما باید این نکته را هم در نظر بگیریم که با شیوع ویروس کرونا کشور دچار بحران شد، هرچند ما  پیش از کرونا هم با مشکلات اقتصادی رو برو بودیم. اما ممکن است با شیوع کرونا مشکلات و کمبودها پر رنگ تر شده باشد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، در پایان افزود: واگذاری اختیار اعمال محدودیت‌های کرونایی توسط استاندارها و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی هر استان از تصمیم‌های اخیر ستاد ملی مبارزه با کرونا است تا میزان محدودیت‌ها با توجه به شرایط هر استان برقرار شود. خانه ملت

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.