استفاده از ماسک در اماکن عمومی اجباری شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، همایون سامیح نجف آبادی با اشاره به لزوم اجباری شدن استفاده از ماسک در اماکن عمومی، گفت: وزارت بهداشت و همه مسئولان کشور به شدت نگران افزایش آمار ابتلا به کرونا هستند، از این رو استفاده از ماسک به عنوان یکی از مهمترین عوامل محافظت از کرونا باید در اماکن عمومی اجباری شود.

وی افزود: سهل انگاری و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی عواقب خطرناکی در پی دارد، متاسفانه اطلاع رسانی دو ماه اخیر صدا و سیما و مطبوعات در مورد کرونا کاهش چشمگیری داشته است. این موضوع موجب شده مردم احساس کنند کرونا تمام شده و خطری آنها را تهدید نمی‌کند. از این رو از شهرداری‌ها و رسانه‌ها در خواست دارم، مسائل مربوط به کرونا و شیوه های پیشگیری از این بیماری را بیش از پیش اطلاع رسانی کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: هیچ کس در مقابل ویروس کرونا مصون نیست، بر خلاف آنچه که مردم تصور می‌کنند، ویروس کرونا به هیچ عنوان ضعیف نشده و احتمال جهش ژنتیکی و خطرناک تر شدن آن وجود دارد، از این رو تمامی پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و شست و شوی مداوم دست ‌ها باید رعایت شود.
 
به گزارش خبرگزاری خانه ملت سامیح در پایان راه اندازی پویش من-ماسک-می‌زنم را حرکتی ارزشمند و گامی موثر و مثبت در مسیر فرهنگ سازی دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه استفاده همگانی از ماسک زنجیره انتقال کرونا را قطع می‌کند به وزیر بهداشت و درمان پیشنهاد کردم، استفاده از ماسک همانند کمربند ایمنی و کلا ایمنی در امکن عمومی اجباری شود.

پایان پیام/

1 نظر

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.