فوت ۱۹ نفر در آتش‌سوزی کلینیک سینا اطهر
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، پیمان صابریان از وقوع حریق در یک مرکز درمانی خبر داد و گفت: این حادثه در یک کیلینیک درمانی در محله خیابان شریعتی پایین تر از میدان قدس کوچه ماهروزاده به وقوع پیوسته است، این حادثه احتمالاً به دنبال انفجار کپسول گاز بوده و ۳ مصدوم بر جای گذاشته است.

رئیس مرکز اورژانس تهران گفت: تعداد فوت شدگان این حادثه به 19 نفر رسید، با هماهنگی نماینده سازمان بهشت زهرا فوت این افراد تایید می‌شود، این حادثه شش مصدوم داشت که به بیمارستان شهدای تجریش منتقل شدند.

همچنین جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران از اطفای آتش سوزی در کلینیک سینا خبر داد و گفت: از دقایقی قبل و با اطفای آتش سوزی عملیات جستجو برای یافتن افراد حاضر در اتاق های این کلینیک آغاز شده است.
وی افزود: نیروهای آتش‌نشانی بلافاصله پس از اطلاع از وقوع حادثه در محل حاضر شده و در حال حاضر مشغول اطفای حریق و اقدامات لازم هستند، علت دقیق وقوع حادثه هنوز مشخص نشده است، احتمال نگهداری سیلندر در انبار این کلینیک درمانی سبب به وقوع حادثه انفجار وحریق شده است، اینکه در حال حاضر چه تعداد مصدوم و یا دچار حادثه شده‌اند هنوز مشخص نشده و نیروهای آتش‌نشانی در حال تلاش جهت دسترسی به طبقات بالایی کلینیک که احتمالاً تعدادی بیمار نیز بستری و حضور دارند هستند.

جلسه ستاد بحران در دفتر شهردار منطقه یک با حضور پیروز حناچی شهردار تهران برگزار شد، نیروهای امدادی و عملیاتی در حال ارائه گزارش هستند.

القاصی مهر دادستان تهران نیز دراین خصوص گفت: در این حادثه تاکنون ۱۳ نفر از هموطنان فوت کردند و ۶ نفر هم مصدوم شده‌اند.10 نفر از این اجساد زن و ۳ نفر مرد هستند و این اجساد در حال انتقال به بهشت زهرا هستند، وضعیت محل حادثه آرام است و این صحنه در حال کنترل عوامل انتظامی است و مشکل خاصی وجود ندارد. علت حادثه در دست بررسی است اما مشخص نیست علت واقعی چه بوده است.

محمد رازقی رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، اظهار کرد: ساعت ۲۱:۲۰ در خیابان شریعتی قبل از میدان قدس داخل کوچه ماهرو زاده "منطقه ۱" ساختمان آزمایشگاه پزشکی دچار انفجار شد، با توجه به حضور عوامل امدادی، محدودیت‌هایی در معابر اطراف اعمال شده است، شمال به جنوب خیابان شریعتی از میدان قدس و در جنوب به شمال از تقاطع خیابان شریعتی و خیابان موسی وند محدودیت تردد داریم. وضعیت ترافیکی آن محدوده تحت کنترل است.

حمید هداوند جانشین فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از دقایق اولیه حادثه با حضور در محل حادثه بیمارستان سینا با اشاره به اینکه توسط کارشناسان آتش نشانی و کارآگاهان پلیس علت وقوع حادثه در دست بررسی است،  عنوان داشت :به محض وقوع حادثه عوامل پلیس راهور  و پلیس پیشگیری و یگان امداد در محل حضور یافته و  اقدامات لازم را در حوزه های ترافیکی، انتظامی  بعمل آوردند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر آتش اطفا و اوضاع تحت کنترل می باشد، در بررسی های اولیه علت وقوع حادثه را نشت گاز و اتصالی کابل برق اعلام نموه اند که اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد. اکیدا توصیه می شود مردم از حضور در  محل حادثه خودداری تا یگان های امدادی سریعتر و بهتر بتوانند ماموریت خود را انجام دهند.

حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در خصوص آخرین وضعیت حریق در کلینیکی در نزدیکی میدان تجریش گفت: بر طبق مشاهدات شاهدان عینی آتش‌سوزی از داخل حیاط کلینیک خصوصی ابن سینا آغاز و در ادامه به سایر طبقات سرایت کرده  و در نهایت کل ساختمان منجر به حریق شده است، بلافاصله بعد از وقوع آتش سوزی, آتش نشانی, پلیس, اورژانس و تیم‌های امدادی در محل حاضر شدند اما متاسفانه با توجه به شدت حریق تا این لحظه 19 نفر جان باخته و ۱۳ نفر دیگر مصدوم شده که به بیمارستان انتقال یافتند.

وی افزود: هویت جان باختگان هنوز تشخیص داده نشده و ممکن است هم از مراجعین و هم از کادر درمانی باشند، هم اکنون تیم‌هایی از آتش نشانی و اورژانس در محل حضور دارند از حضور تیم تشخیص هویت پلیس آگاهی و تیم جنایی برای بررسی صحنه حریق با حضور قاضی قتل خبر داد تا علت اصلی حادثه بررسی شود، خابکاری حادثه حریق صددرصد شایعه است و آتش سوزی در این مرکز خصوصی منجر به حریق شده است.

ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت گفت: کلینیک سینا اطهر مرکز پزشکی هسته‌ای نبود و این مرکز یک دی‌کلینیک محسوب می‌شود که دارای پنج طبقه است، در این کلینیک رادیولوژی معمولی دایر بوده است، علت حادثه در دست بررسی است، دی کلینیک سینا اطهر یک مرکز دندانپزشکی و تصویربرداری است و برخی اعمال جراحی سبک در آن انجام می‌شد.

آتش‌سوزی در کلینیک پزشکی سینا اطهر واقع در خیابان شریعتی، نرسیده به میدان قدس تهران موجب انفجار در این ساختمان پزشکی شد؛ این حادثه حوالی ساعت ۲۱ سه‌شنبه رخ داد و در نتیجه آن ۱۹ نفر جان باختند و ۱۴ نفر زخمی شدند، این آتش‌سوزی با تلاش و جانفشانی آتش‌نشانان و پشتیبانی ماموران اورژانس و امدادگران هلال‌احمر پس از ۲ ساعت مهار شد. فارس - ایرنا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.