توضیح رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی در خصوص مقاله درج شده در خصوص پزشکان خانواده
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، عباس آقازاده، در رابطه با مقاله "مدیریت گروه پزشکی خانواده وزارت بهداشت عامل کاهش مبلغ سرانه جمعیتی بیمه" نوشته آقای دکتر سعید مسکینی که در تاریخ 11/4/99 در سایت سازمان منتشر شده است، گفت: اصولاً همانطوری که روابط عمومی سازمان در آغاز مقاله تذکر داده است این مطلب، نظر شخصی نویسنده است و انتشار آن در سایت سازمان، صرفاً با حسن نیت و به قصد ایجاد و امکان طرح نظرات مختلف انجام گرفته است و به هیچ‌ وجه مطالب این مقاله نباید به عنوان نظرات رسمی سازمان تلقی شود.

ذکر این نکته لازم است که ترجیحاً، بهتر است سایت رسمی سازمان با سیاست‌های مصوب و برنامه‌های در جهت اجرای ریاست کل محترم و ارکان سازمان همسو بوده و بیش از "امکان طرح نظرات مختلف" سعی در انتشار نظرات و فعالیت‌های ریاست کل، شورای عالی، مجمع عمومی، بازرسین، صندوق رفاه و معاونت‌های سازمان داشته باشد.

در خصوص موضوعات مطروحه در مقاله اخیر آقای دکتر مسکینی، تذکر نکات زیر از نظر بنده ضروری است:

1_ مدیریت فعلی پزشکی خانواده کشور شامل: معاونت بهداشتی وزارت جناب آقای دکتر رئیسی، ریاست مرکز مدیریت شبکه کشور جناب آقای دکتر تبریزی و کارشناس ارشد ستاد مرکزی پزشک خانواده جناب آقای دکتر بابک فرخی، در سال 1398 و 1399 نهایت تلاش خود را برای افزایش سرانه پزشک خانواده به کار برده‌اند و طی جلسات مکرری ستاد مرکزی پزشک خانواده را نیز با خود همراه کرده‌اند ولی به دلایل دیگری این افزایش و تأمین خواسته پزشکان خانواده اتفاق نیفتاده است.

2_ به دنبال تلاش‌های اکثریت اعضای ستاد مرکزی پزشک خانواده کشور، و صد البته در اتحاد نظر با دکتر رئیسی- دکتر تبریزی و دکتر فرخی، در آذرماه سال 98 مقرر شد 10 درصد به میزان سرانه سال 1398 پزشکان خانواده افزوده شود. ولی متأسفانه بحران کرونا و نیز مشکلات کلان مالی و اعتباری کشور مانع از تحقق این مصوبات شد.

3_ در جلسات سال 1399، مدیریت پزشکی خانواده کشور سعی فراوان داشته و اقدامات ایشان در جریان است که منبع ریالی افزایش 10 درصد به سرانه سال 1398 پزشکان خانواده، به حساب ایشان منظور گردد. در ضمن در خصوص حقوق و مزایا دستیاران، مدیریت فعلی پزشکی خانواده کشور طرحی تنظیم کرده‌اند که برای تأمین مالی حقوق دستیاران مطابق با مصوبات دولت، سهم پزشکان خانواده همان 12 درصد از سرانه پایه باشد و الباقی اعتبارات لازم از منابع دولتی و فرانشیز داروئی تأمین گردد تا بار اضافی و فشار مضاعف بر پزشکان خانواده وارد نیاید.

4_ سازمان نظام پزشکی، نظرات رسمی خود درباره سرانه پزشکان خانواده را طی نامه ریاست کل سازمان خطاب به وزیر محترم بهداشت درمان، آموزش پزشکی با شماره 3375/10/100/1399 در تاریخ 22/02/1399 اعلام کرده است. به دنبال مکاتبه ریاست کل، وزیر بهداشت درمان دستور رسیدگی صادر و مقرر شده است هیأت معرفی شده از سوی سازمان نظام پزشکی با معاون اول وزارت جناب آقای دکتر حریرچی و هیأتی که ایشان تعیین می‌کنند، جلسات کارشناسی برقرار و درباره سرانه پزشکان خانواده و راه‌های افزایش و ترمیم آن مذاکره نمایند. این مسیر قانونی، شفاف، و مدنی سازمان برای دفاع از منافع همکاران پزشک خانواده کشور است.

5_ ادعاها، نتیجه‌گیری‌ها و استدلالات مطرح شده در نامه دکتر مسکینی در حیطه مسئولیت خود ایشان است و انتشار آن در سایت سازمان دلیل تأیید و همسویی سازمان با این نظرات نمی‌باشد. شایسته است که نامه ایشان و به خصوص حکم اصلی آن شامل: "خلع ید از اختیارات مالی وزارت بهداشت درمان و واگذاری کلیه اعتبارات پزشکی خانواده به بیمه سلامت" از سوی کارشناسان وزارت بهداشت، نظام پزشکی، انجمن پزشکان عمومی و سایر دست‌اندرکاران مورد نقد و کند و کاو  قرار گیرد. روابط عمومی سازمان نظام پزشکی

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.