آزمون گواهینامه دستیاران سال آخر تخصص پزشکی حذف شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، جمعی از دستیاران تخصصی سراسر کشور در درخواستشان آورده‌اند: از ابتدای شروع همه‌گیری ویروس کرونا در کشور، دستیاران همه رشته‌ها در تمامی سطوح تمامی وقت خود را جهت درمان هموطنان عزیز گذاشته‌اند. با این وجود و با توجه به اینکه زمان قطعی رفع این مشکل هنوز مشخص نیست و شاهد پیک مجدد بیماری در روزهای اخیر هستیم و اینکه شرایط دانشگاه‌های مختلف، رشته‌های مختلف و حتی بیمارستان‌های یک دانشگاه در مورد بهره‌گیری از توان دستیاران متفاوت است، بیان شده که آزمون گواهینامه دستیاران سال آخر برای اولین بار به صورت مشترک با آزمون دانشنامه تخصصی در شهریور ماه سال‌جاری برگزار می‌شود.

این در حالی است که تمرکز و جمع‌بندی طب تخصصی نیاز به آرامش روحی و جسمی دارد، امری که در حال حاضر با توجه به شرایط کاری موجود، از دست دادن تعدادی از عزیزان و همکاران گرامی‌مان همچنین ابتلا بسیاری از دستیاران و بستگان‌شان به کووید ۱۹ شرایط را برای دستیاران سال آخر بسیار دشوار کرده است.

از طرفی برگزاری یک آزمون به عنوان گواهینامه دانشنامه‌ دارا بودن حداقل‌ها در مقابل داشتن کیفیت حداکثری با در نظر گرفتن دو سطح قبولی، نگرانی طراحی سوالات بر اساس سطح دانشنامه‌آزمون کیفیت سنجی و شرکت در آزمونی جامع به صورت الکترونیکی که با شرایط برگزاری آن آشنا نیستند و برای اولین بار در حال تجربه آن هستند، نهایتا مردودی تعدادی از دستیاران زحمتکش در این عرصه جهادی را به همراه خواهد داشت و این خود سبب استرس دوچندان در شرایط فعلی خواهد بود.

ِلذا ما دستیاران سال آخر کل کشور خواستار تجدیدنظر در اخذ آزمون گواهینامه کشوری و حذف آن و یا اتخاذ تصمیمی همانند تصمیمی که در خصوص برگزاری آزمون ارتقا سالیانه دستیاران گرفته شده است همچنین برگزاری آزمون بورد در تاریخ اعلام شده، هستیم.

لازم به ذکر است در صورت محقق شدن این رویه، فارغ‌التحصیلان در شرایط بحران کنونی جامعه چندین ماه زودتر از هر سال می‌توانند در خدمت سیستم درمان وزارت بهداشت باشند. فارس

پایان پیام/

8 نظر

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.