دولت با نظارت دقیق بر نحوه توزیع ماسک مانع ایجاد بازار سیاه فروش شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مسعود خاتمی با اشاره به ضرورت پیشگیری از بحرانی شدن مناطق سفید و زرد کرونا در کشور، گفت: بی‌توجهی به رعایت فاصله‌گذاری و برگزاری تجمعات و جشن‌ها از علت‌های اصلی افزایش مبتلایان به کرونا در کشور است و بهترین راه برای کنترل آن رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت دقیق فاصله گذاری است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: ماسک ساده به اندازه کافی در کشور تولید شده است، با توجه به اجباری شدن ماسک در اماکن عمومی، دولت باید نظارت دقیق‌تری بر نحوه توزیع آن داشته باشد تا ضمن جلوگیری از ایجاد بازار سیاه، تمامی اقشار جامعه امکان استفاده از ماسک را داشته باشند.

وی افزود: پس از افزایش بیماری کرونا در کشور و کمبود تخت‌های بیمارستانی، سیاستی اتخاذ شد تا افراد مشکوک به کرونا در خانه‌های خود بستری و قرنطینه شود. این شیوه موجب کاهش احتمال انتقال آلودگی و کسب نتیجه مطلوب تری می‌شود، بر همین اساس تنها افرادی که دارای علائم شدید ریوی و نیازمند به دستگاه‌های تنفسی در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت خامی در پایان گفت: کمبود تخت بیمارستانی در استان اصفهان با وجود افزایش مبتلایان کرونا وجود ندارد، بخش زیادی از افرادی که مشکوک به بیماری هستند، از طریق سامانه‌های تلفنی راهنمایی شده و  از مراجعات غیرضروری به بیمارستان کاسته شده است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.