امسال ۵ برابر سال گذشته واکسن آنفلوانزا تامین خواهیم کرد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمدرضا شانه‌ساز درباره وضعیت تامین واکسن آنفلوانزا برای پاییز سال جاری گفت: پیش‌بینی کرده‌ایم که واکسن آنفلوانزا را به میزان چهار تا پنج برابر سال قبل تامین کنیم. منتها بحث و تمرکز اصلی‌مان بر این است که هر چه زودتر واکسن آنفلوانزای تولید داخلی وارد بازار شود.

وی افزود: داریم بر روی تولید داخلی واکسن انفلوانزا کار می‌کنیم، امیدواریم این واکسن بتواند برای امسال در کشور تولید شود. تولیدکننده اعلام کرده که می‌توانند واکسن را برای امسال به بازار عرضه کنند. البته باید مستندات و نتایج کلینیکال آن به ما ارایه شود تا بتوانیم به طور قطعی اظهار نظر کنیم. به نظر می‌آید که نباید مشکل خاصی برای تولید داخلی واکسن آنفلوانزا وجود داشته باشد، در عین حال واردات‌مان در حوزه واکسن آنفلوانزا از چندین کشور انجام می‌شود، بازار واکسن آنفلوانزا امسال بازاری جدی و پر تلاش است و همه دنیا می‌خواهند این واکسن را تامین کنند. این در حالیست که منابع تامین واکسن همان منابع قبلی و محدود است. بر همین اساس ما واردات واکسن آنفلوانزا را از کشورهای مختلف در نظر می‌گیریم، در حوزه واکسن آنفلوانزا کمبودی ایجاد نخواهد شد و اگر بتوانیم امسال تولید داخلی را هم به عرضه برسانیم، اصلا هیچ نگرانی نخواهیم داشت.

رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: داروی "رمدسیویر" موجود در بازار سیاه تقلبی بوده و توسط افراد سودجو به فروش می‌رسد، داروی موجود در بازار آزاد مورد تائید سازمان غذا و دارو نیست و مردم از تهیه آن اکیدا خودداری کنند، در حال حاضر داروی رمدسیویر با برچسب تقلبی به قیمت های نجومی در بازار آزاد به فروش می‌رسد. این اقدام که توسط برخی افراد سودجو صورت گرفته است ،توسط مراجع قضائی و انتظامی پیگیری و متخلفان تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت، در حال حاضر داروی رمدسیویر که توسط برخی از مراجع دارویی برای درمان برخی بیماران مبتلا به کرونا مورد توجه قرار گرفته است، با پیگیری سازمان غذا و دارو وارد کشور شده و برای انجام کارآزمایی بالینی همچون سایر داروهای قبلی در اختیار معاونت تحقیقات وزارت بهداشت قرار گرفته است، بنابراین هیچ نمونه مورد تائیدی از این دارو در بازار وجود ندارد و تمام نمونه های موجود آن در بازار غیر رسمی، غیرمجاز و تقلبی محسوب می شود.

به گزارش ایسنا شانه‌ساز در پایان گفت: قابلیت تولید این دارو و ماده اولیه آن در کشور وجود دارد، شرکت های تولید داخل فناوری تولید این دارو را در اختیار دارند و به محض تائید آن توسط کمیته علمی مبارزه با کرونا وارد مدار تولید خواهد شد و هیچ نگرانی از لحاظ تامین این دارو وجود نخواهد داشت، داروی رمدسیویر هنوز در پروتکل درمانی بیماری کرونا وجود ندارد از پزشکان خواست از تجویز این دارو و سرگردانی خانواده بیماران جدا خودداری کنند، گزارش هایی از فروش داروهای دیگری با قیمت های گزاف به نام داروی درمان کرونا دریافت کرده‌ایم از مردم درخواست دارم در صورت مشاهده مواردی از این دست، بلافاصله با معاونت غذا و داروی دانشگاه محل سکونت شان تماس واطلاع رسانی کنند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.