از رئیس مجلس درخواست کردیم فعالیت مجلس کاهش پیدا کند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حسینعلی شهریاری با اشاره به درخواست کمیسیون بهداشت و درمان از رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص کاهش فعالیت صحن و کمیسیون‌های تخصصی مجلس به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا گفـت: با توجه به حضور نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه خود و ملاقات با مردم، در بسیاری از مواقع امکان رعایت فاصله فیزیکی وجود ندارد و از طرفی ممکن است برخی از مراجعه‌کنندگان از ماسک استفاده نکنند که احتمال انتقال ویروس کرونا افزایش پیدا می‌کند کما اینکه در روزهای اخیر هم تست کرونای برخی از همکاران مثبت اعلام شده است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: به منظور جلوگیری از شیوع کرونا در میان همکاران و بروز مشکلات بیشتر در مجلس از دکتر قالیباف درخواست کردیم فعالیت مجلس کاهش پیدا کند. متاسفانه در صحن علنی اخیر، هنگام رای‌گیری برای  تعیین تکلیف استخدامی حق‌التدریسان و نهضتی‌ها، تعداد زیادی از نمایندگان بدون رعایت فاصله فیزیکی در اطراف رئیس جلسه جمع شده بودند که امری نگران کننده است.

وی افزود: تهویه اتاق‌ها و سالن‌های کمیسیون‌های تخصصی مجلس بیش از دو ساعت پاسخگوی حضور نمایندگان و مدعوین نیست، به دلیل محدودیت فضای سالن‌ها امکان رعایت فاصله فیزیکی وجود ندارد. از این رو درخواست می‌کنیم به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی ترددها در کمیسیون‌ها تقلیل پیدا کرده و از 50 درصد ظرفیت کارکنان مجلس استفاده شود و مابقی به صورت دورکاری فعالیت کنند.

شهریاری گفت: ادامه روند فعلی ممکن مجلس را به شرایط بحرانی رسانده و منجر به تعطیلی اجباری جلسات صحن علنی و کمیسیون‌ها شود. ما به عنوان کمیسیون بهداشت و درمان مجلس موظفیم نقطه نظراتمان را ارائه کنیم، بنابراین از رئیس مجلس شورای اسلامی درخواست می‌کنیم دستور دهند ایام و ساعات کاری صحن، کمیسیون و حضور کارکنان مجلس کاهش پیدا کند و نمایندگان محترم نیز پروتکل‌های بهداشتی، فاصله فیزیکی را رعایت و از ماسک استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان در خصوص اینکه آیا در صورت بحرانی‌تر شدن شرایط امکان برگزاری جلسات صحن و کمیسیون‌ها به صورت آنلاین وجود دارد؟ افزود: متاسفانه سابقه موفقی در برگزاری جلسات به صورت آنلاین نداشتیم، از طرفی برگزاری جلسات با این شیوه نیازمند توزیع مجدد تبلت در میان نمایندگان است کما اینکه در دوره قبلی هم به معنی واقعی کلمه امکان ارتباط دقیق وجود نداشت و یا با سختی بسیاری همراه بود. بنابر این بهتر است در برگزاری جلسات تدابیری اتخاذ شود که فاصله گذاری و پروتکل‌های بهداشتی به خوبی رعایت شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.