پروتکل‌های بهداشتی دولت ضمانت اجرایی ندارد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حسینعلی شهریاری در ارتباط با افزایش آمار مبتلایان به کرونا و اقدامات دولت گفت: متاسفانه به نظر می‌رسد که محدودیت های ایجاد شده در ماه های گذشته به موقع نبوده و با تأخیر شروع شده اند و علی رغم نامه های نوشته شده به ریاست جمهوری توسط وزرای بهداشت و درمان ملی کشور، پیگیری لازم صورت نگرفت. مردم در ابتدا با رعایت توصیه های بهداشتی بسیار به جلوگیری از شیوع این بیماری کمک کردند؛ اما با اجرای پروتکل های جدید در خصوص باز شدن برخی مکان های عمومی ضمانت اجرایی وجود نداشت و با رعایت نکردن موارد بهداشتی، شاهد افزایش روند ابتلا هستیم.

وی از شرایط موجود گله کرد و افزود: مسئله ای که من خدمت جناب رئیس جمهور مطرح کرده ام تهیه ماسک های ارزان قیمت، دادن یارانه و جلوگیری از ورود افراد فاقد ماسک به مترو و مکان های عمومی بود. متاسفانه وقتی دولت پروتکلی می نویسد که ضمانت اجرایی ندارد، اتفاقات اخیر روی می دهد. برای مثال در استانی مانند سیستان و بلوچستان علی رغم توصیه فراوان مسؤولین، مردم هیچگونه اعتنایی به موارد بهداشتی نداشته اند و مراسم های عروسی متعددی برگزار کردند. در این شرایط لزومی به برگزار کردن عروسی و عزا نیست و از مردم عزیز خواهش می‌شود این موارد را رعایت کنند و از جان خود و دیگران محافظت کنند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در رابطه با اظهار نظر مجری برنامه در خصوص رفتار نمایندگان مجلس در رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی با توجه به تعداد آنها و فضای مجلس گفت: در راستای رعایت نکردن موارد بهداشتی در مجلس، اینجانب و وزیر بهداشت نامه هایی برای رئیس مجلس ارسال کرده ایم و از این شرایط احساس نگرانی کرده ایم و موظف اند ظرف یک ماه به سوالات و درخواست های مطرح شده پاسخ دهند. واضح است که فضای لازم برای فاصله گذاری اجتماعی نه در کمیسیون ها و نه در مجلس وجود ندارد با این وجود ما خواستار رعایت پروتکل های بهداشتی توسط نمایندگان هستیم.

شهریاری در رابطه با پیگیری راهکارهای برون رفت از مشکلات حاظر توسط نمایندگان مجلس اظهار کرد: من به عنوان شخصی که در شورای انقلاب فرهنگی هستم مطالبات خود را گفته ام و نمایندگان مجلس هم تذکر لازم را به رئیس جمهور می دهند به طوریکه ما نامه مربوط به سوال از رئیس جمهور را امضا کرده ایم.

به گزارش فارس وی در پایان در خصوص اینکه آیا رئیس جمهور برای پاسخ به سوالات نمایندگان در صحن مجلس حاضر خواهند شد یا خیر؟ گفت: وی برای پاسخ به سوالات حداکثر ظرف یکماه باید به مجلس بیایند و پاسخگو باشند اما امیدواریم این جلسه مثل جلسه سوال از رئیس جمهور در مجلس دهم نباشد که وقتی نمایندگان از 4 پاسخ رئیس جمهور قانع نشدند به دلیل ضعف آیین نامه مجلس، هیچ اتفاقی هم نیفتاد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.