پیش‌بینی افزایش قربانیان HIV، مالاریا و سل در جهان
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، براساس پیش بینی های یک مطالعه جدید، احتمال افزایش مرگ و میر ناشی از بیماری هایی چون  HIV، سل و مالاریا در کشورهای فقیر و با درآمد متوسط وجود دارد چرا که سیستم خدمات درمانی در بسیاری از این کشورها به دلیل مشکلات و شرایط ناشی از همه گیری بیماری کووید-۱۹ مختل شده است.

مطالعات انجام شده حاکی از آن است که مرگ و میر ناشی از این سه بیماری طی پنج سال آینده به ترتیب حدود ۱۰، ۲۰ و ۳۶ درصد افزایش پیدا می کند که اثر مرگ و میر ناشی از آنها در مقیاسی مشابه با تاثیر مستقیم همه گیری کروناویروس است.

"تیموتی هالت" استاد کالج سلطنتی لندن گفت: در کشورهایی با موارد قابل توجه ابتلا به مالاریا، سل و HIV، حتی اختلال کوتاه مدت در سیستم خدمات درمانی می تواند پیامدهای فاجعه باری بر میلیون ها انسان داشته باشد که به برنامه های منظمی برای کنترل و درمان این بیماری ها نیاز دارند.

به گزارش ایسنا وی در پایان افزود: همه گیری بیماری کووید-۱۹ می تواند پیشرفتهای چشمگیر در روند کنترل و مهار این بیماری ها را که طی دو دهه گذشته بدست آمده، تحت تاثیر قرار دهد اما درصورتیکه کشورها خدمات اصلی سلامت را حفظ کرده و اقدامات پیشگیرانه را برای مقابله با بیماریهای عفونی اعمال کنند می توانند خطرات ناشی از این بیماری را کاهش دهند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.