خدمات فیزیوتراپیست‌ها به بیماران کرونایی اهمیت زیادی دارد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، پرهام پارسانژاد پیرامون وضعیت فیزیوتراپی بیماران کرونایی، توضیحاتی ارائه داد و گفت: یکی از گروه هایی که در ایام کرونا به شدت درگیر بیماران بستری می شوند، فیزیوتراپیست ها هستند.

نایب رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران با اشاره به عارضه های گوناگونی که بیمار کرونایی را درگیر می کند، گفت: یکی از مهم ترین عوارض کرونا، عارضه تنفسی است که باعث می شود تنفس بیماران دشوار شود، خدمات فیزیوتراپیست ها به بیماران کرونایی در بخش های مراقبت های ویژه، اهمیت زیادی دارد، در پنج ماه گذشته، فیزیوتراپیست ها در بخش های ویژه نزدیک تر از هر شخص دیگری به بیماران کرونایی بودند.

وی با اشاره به ابتلای ۴۰ نفر از همکاران فیزیوتراپیست و فوت یک فیزیوتراپیست بر اثر کرونا افزود: واقعیت این است که فیزیوتراپی در عرصه های مختلف نظام سلامت، نقش مهمی دارد که مغفول مانده است، بیماران کرونایی با بیماری های زمینه ای، بیشتر به خدمات فیزیوتراپی نیاز دارند، نکته حائز اهمیت بعد از ابتلا به کرونا، عارضه های بیماری است. خصوصا ضعف جسمانی که باعث می شود فعالیت های روزمره افراد دچار اختلال شود و این افراد می توانند با تمرین درمانی در منزل، به شرایط عادی بازگردند.

پارسانژاد با گلایه از بیمه ها که خدمات فیزیوتراپی را نادیده می گیرند، گفت: بعضا پزشکان در بخش های ویژه مجبور می شوند برای بیمار کرونایی دو تا سه مرتبه در روز فیزیوتراپی تجویز کنند، اما قانون بیمه ها می گوید که هر چند مرتبه هم که خدمات فیزیوتراپی ارائه شود، فقط یکبار آن تحت پوشش قرار می گیرد، بی توجهی به رشته فیزیوتراپی در سطح کلان تصمیم گیری ها جای انقاد دارد، فیزیوتراپیست ها نقش مهمی در خدمت به بیماران کرونایی دارند که نمی توان حضور آنها را نادیده گرفت.

به گزارش مهر نایب رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران در پایان در ارتباط با نیاز کودکان کرونایی به خدمات فیزیوتراپی گفت: خدمات فیزیوتراپی ربطی به سن و سال ندارد، بلکه علائم و عوارض بیماری مهم است که در کودکان، خیلی نیاز به فیزیوتراپی دیده نمی شود، مگر اینکه کودک دچار عوارض تنفسی باشد و یا اینکه بیماری زمینه ای داشته باشد که باعث شود به خدمات فیزیوتراپی نیاز پیدا کند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.