محققان به این نتیجه رسیده‌اند که  "رمدسیویر" می‌تواند عوارض کووید ۱۹ را کاهش دهد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سید علی فاطمی به ارائه توضیحاتی در مورد تولید داروی "رمدسیویر" پرداخت و گفت: این دارو برای آن دسته از بیماران کرونایی که در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند و به دستگاه ونتیلاتور وصل هستند، استفاده می شود.

وی با اشاره به تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا برای داروی رمدسیویر افزود: محققان به این نتیجه رسیده اند که این دارو می تواند عوارض کووید ۱۹ را کاهش دهد و در نتیجه همه به دنبال تهیه این دارو هستند، داروی رمدسیویر ساخت آمریکا است، در حال حاضر یک کمپانی هندی نیز توانسته ماده اولیه این دارو را تولید و دارو را تهیه کند.

نایب رئیس انجمن داروسازان ایران با اشاره به همکاری کمپانی هندی با یک شرکت دارویی ایران برای تولید رمدسیویر گفت: قیمت نمونه هندی این دارو یک چهارم مشابه رمدسیویر آمریکایی است، داروی رمدسیویر در همه جای جهان کمیاب است و همه کشورهای دنبال تهیه رمدسیویر هستند، این دارو فقط برای موارد شدید بیماری تجویز می شود و این طور نیست که وارد داروخانه ها شود.

به گزارش مهر فاطمی در پایان با اشاره به پیشرفت صنعت دارویی هند در جهان گفت: کیفیت دارویی که قرار است با همکاری کمپانی هندی در ایران تولید شود، هیچ تفاوتی با مشابه آمریکایی ندارد، رمدسیویر هندی توسط سازمان غذا و داروی کشورمان مورد بررسی قرار گرفته و به تایید رسیده است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.