ضرورت حمایت دولت از دندانپزشکان برای تامین کارپول و اقلام حفاظتی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، در این جلسه که با حضور بهنام عباسیان، علی تاجرنیا، قاسم صادقی، ابوالقاسم گرجی، حسین صفوی و محمد مهدی علاءالدین در محل سازمان غذا و دارو برگزار شد مشکلات کلیدی دندانپزشکان که شامل تهیه کارپول و اقلام حفاظت فردی  از جمله ماسک، دستکش و ... و همچنین تجهیزات دندانپزشکی بود مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نمایندگان دندانپزشک سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که هم اکنون 90 درصد  خدمات دندانپزشکی در بخش خصوصی انجام شده و هر تنشی که در حوزه دندانپزشکی ایجاد شود سلامت آحاد مردم را به مخاطره می اندازد؛ خواستار توجه بیشتر مسئولان به معضلات جامعه دندانپزشکی بویژه در شرایط بحرانی کرونا شدند.

آنها به عدم حمایت موثر بیمه ها از حوزه دندانپزشکی اشاره نموده و اذعان داشتند در شرایط سخت کرونایی اغلب مراکز دولتی به علت نبود کارپول و اقلام حفاظتی نتوانستند حضور مؤثری داشته باشندکه در این میان بخش خصوصی با جان و دل به آحاد مردم خدمات دندانپزشکی را ارائه نمودند.

یکی از مباحث مورد بحث در جلسه این بود که نزدیک به 6 ماه از شیوع اپیدمی کرونا در کشور می گذرد و تمام ذخیره مطب ها و مراکز دندانپزشکی رو به اتمام است و اگر حمایت دولت نباشد؛ امکان تهیه کارپول و اقلام حفاظتی برای همکاران دندانپزشک با قیمت مناسب میسر نخواهد بود وهم اکنون خرید کارپول از شرکت های معین به سختی در حال انجام  است .

نمایندگان دندانپزشک سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که قیمت دستکش در نهادهای دولتی 30 هزار تومان بوده اما همکاران با قیمت های گزاف بین 160 تا 200 هزارتومان از بازار سیاه آن را تهیه می کنند، خواستار حمایت وزارت بهداشت و اقدامات شایسته برای تهیه این اقلام به منظور ارائه به جامعه دندانپزشکی شدند.

عباسیان عضو دندانپزشک شورای عالی نظام پزشکی نیز با اشاره به این که وزارت بهداشت با فشارهای مضاعف خواهان رعایت پروتکل های حفاظتی از سوی همکاران است گفت: در این راستا کلیه همکاران با جان و دل  و برای حفظ سلامت خود و بیماران پروتکل های ابلاغی از سوی وزارت بهداشت را رعایت می کنند اما توجه به این نکته ضروری است که جامعه پزشکی کشور در شرایط سختی به سر می برد لذا  از کارگزاران عرصه سلامت خواهان این هستیم که تمام حمایت های خود را  بصورت عمل نه در قالب شعار به دندانپزشکان نشان دهند.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی پس از بحث و بررسی های لازم مقرر شد حسین صفوی مدیر کل تجهیزات و ملزومات پزشکی، 50هزار بسته دستکش 100تایی و 50هزار ماسک 50تایی برای مصرف دندانپزشکان در اختیار سازمان نظام پزشکی کل قرار دهد و به همین مقدار نیز برای سایر گروه های پزشکی در اختیار سازمان ها قرار گیرد، همچنین مقرر شد دندانپزشکان بتوانند بصورت تکمیلی  دستکش و اقلام حفاظتی نیمایی را که با پروتکل خاصی از سوی سازمان نظام پزشکی اطلاع رسانی خواهد شد؛ خریداری نمایند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.