بررسی چالش‌های بیمارستان‌های خصوصی در بحران کرونا
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علیرضا زالی در نشستی با سید محمود طباطبایی، سیدسجاد رضوی، نادر توکلی و جمعی از نمایندگان و روسای بیمارستان های خصوصی موضوعات و چالشهای مربوط به بیمارستان‌های خصوصی را مورد بررسی قرار داد.

علیرضا زالی فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران در این نشست ضمن تقدیر از تلاش بیمارستان‌های بخش خصوصی در اپیدمی کرونا و خدمت رسانی به بیماران کرونایی ضمن استماع نظرات و پیشنهادات حاضران به بررسی مسایل و چالش‌های آنان پرداخت.

وی با اشاره به ضرورت حمایت از بیمارستانهای بخش خصوصی به ویژه آنهایی که در این ایام همگام با بخش دولتی به تلاش و خدمت رسانی مشغول بودند، حمایت معنوی از بخش خصوصی را ضروری برشمرد.

در ادامه نادر توکلی معاون درمان ستاد مقابله با کرونا با اشاره به آمار بیمارستان‌های خصوصی در تهران به گزارشی از فعالیت‌های آنها در راستای درمان بیماران کرونایی پرداخت و برخی از مسایل و مشکلات مبتلا به این مراکز را یادآورد شد.

محمود طباطبایی مشاور و نماینده وزیر بهداشت نیز در این نشست کرونا را یک بلای ملی برشمرد که مختص یک بخش خاص نیست و همه جامعه اعم از فقیر و غنی، خصوصی و دولتی و... را درگیر کرده است و افزود: در این وضع نیز همچون همه بلایا باید کنار هم باشیم و با همکاری و همدلی موضوع را مدیریت کنیم.

وی با اشاره به مسایل جاری بیمارستان های خصوصی افزود: این مراکز در سخت‌ترین شرایط شیوع بیماری در کنار بخش دولتی مشغول خدمت رسانی بودند و در این بحران هزینه‌های بیماری کمر بیمارستان‌های خصوصی را شکست، پرداخت مطالبات بیمه‌های تکمیلی به بخش خصوصی، تامین اقلام حفاظت فردی، لزوم تجدید نظر در نظارتها، بازنگری در نگرش به شرایط کرونا برخی از نکاتی است که باید به آن توجه شود.

سیدسجاد رضوی دبیر و رییس دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت نیز در این نشست با ذکر این مطلب که در اقتصاد بیمارستانی در شرایط کرونا را نمی توان با شرایط غیرکرونایی مدیریت کرد، به ارایه راهکارهایی برای مدیریت شرایط موجود در بیمارستانهای خصوصی پرداخت و گفت: حفاظت بیشتر پرسنل، دریافت مطالبات بیمه ای طبق روال سال های گذشته، انجام اقدامات درمانی گرانبها با نظارت کارشناسان متخصصان موضوعاتی است که باید به آن توجه شود.

به گزارش ایسنا در این نشست، جداسازی بیمارستان های کرونایی و غیر کرونایی، حمایت معنوی و مادی از بیمارستان های خصوصی، تامین نیروهای جایگزین کادر پرستاری برخی از مطالبات مطرح شده از سوی روسای بیمارستان‌های خصوصی بود.

در انتهای نشست مذکور مقرر شد با حضور نمایندگان بیمارستان های خصوصی، وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران موارد مطرح شده مورد بررسی قرار گرفته و مصوبات آن به ستاد ملی کرونا اعلام شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.